  • 11. Data: 2002-08-07 16:15:42
    Temat: Re: Termin wystawienia faktury
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "[ Fencer by (s)word ]" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:airds9$6kj$1@news.tpi.pl...

    > Praktycznie wydaje sie ze cala sprzedaz ktora jest rejestrowana na kasie
    > fiskalnej nie musi byc potw. fakturą dopóki nie zażąda tejże odbiorca
    > towaru/usługi.

    Ale AFAIR zgodnie z OP tylko taki odbiorca, ktory nie musi dokumnetowac
    nabycia towarów/usług przy pomocy faktur VAT.

    Karol

  • 12. Data: 2002-08-07 21:52:52
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Błąd. Mylisz pojęcia.
    > Par. 40 rozporzadzenia dotyczy sytuacji w których sprzedawca *ma
    obowiązek*
    > wystawić fakturę bez względu na to czy nabywca sobie tego życzy czy nie.
    > Jeżeli sprzedaje towary przez kasę fiskalną, automatycznie nie ma
    obowiązku
    > wystawiania faktury - nie dotyczy go ze wzmiankowanego juz paragraf 40.

    Nijak nie moge sie dopatrzec dlaczego sprzedawca *ma obowiazek * wystawiac
    faktury na podstawie Par.40 rozporzadzenia i powiazanych z nim art.6 ust 7b
    i ust 8b ustawy. Jest tu okreslone kiedy powstaje obowiazek podatkowy, a to
    przeciez nie jest tozsame z obowiazkiem fakturowania.

    > Natomiast klient który otrzymał paragon ma prawo żadać faktury do 30 dnia
    od
    > zakupu.

    Tylko w nielicznych szczególnych przypadkach okreslonych w artykulach ustawy
    przywolanych w par.40, ale tylko takich, w których obowiazek podatkowy
    powstaje do 30 dni po wystawieniu paragonu. Przejrzalem te artykuly : art.6
    ust7b, ust 8b i trudno mi znalezc sutuacje, gdy sprzedawca wystawia
    klientowi paragon, a klient przyjdzie z nim po 30 dniach po fakture. No ale
    moze ci co sprzedaja zlom (punkt 9), lub swiadcza uslugi komunikacji
    miejskie (punk 11) jakos potrafia tak fakturować ?
    Moim zdaniem zasadą jest wystawianie faktur na podstawie par.38 ust 1oraz
    par.35 ust.1 pkt 3 rozporzadzenia , czyli "fakture wystawia sie nie pózniej
    niz 7 dnia od dnia wydania towaru, lub wykonania usługi ..."

  • 13. Data: 2002-08-07 22:08:45
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > dnia

    > go
    >
    > Ustawa z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług (vat) oraz o
    > podatku akcyzowym (akcyza)
    > (Dz.U. z 1993 r., Nr 11, poz. 50, z 1993 r., Nr 28, poz. 127 , M.P. z 1993
    > r., Nr 55, poz. 510 , Dz.U. z 1993 r., Nr 129, poz. 599, z 1995 r., Nr 44,
    > poz. 231 , M.P. z 1997 r., Nr 44, poz. 431 , Dz.U. z 1997 r., Nr 111, poz.
    > 722, z 1997 r., Nr 123, poz. 776, z 1997 r., Nr 123, poz. 776, z 1997 r.,
    Nr
    > 123, poz. 780, z 1997 r., Nr 137, poz. 926, z 1997 r., Nr 162, poz. 1104,
    > 1994 r., Nr 132, poz. 670, z 1995 r., Nr 142, poz. 702, z 1995 r., Nr 142,
    > poz. 703, z 1996 r., Nr 137, poz. 640, z 1998 r., Nr 139, poz. 905, z 1998
    > r., Nr 157, poz. 1035, z 1998 r., Nr 161, poz. 1076, z 1998 r., Nr 162,
    poz.
    > 1118, z 1997 r., Nr 141, poz. 943, z 1999 r., Nr 50, poz. 499, z 1999 r.,
    Nr
    > 57, poz. 596, z 1999 r., Nr 95, poz. 1100, z 2000 r., Nr 68, poz. 805, z
    > 2000 r., Nr 86, poz. 960, z 2000 r., Nr 105, poz. 1107, z 2001 r., Nr 39,
    > poz. 459, z 2001 r., Nr 56, poz. 580, Nr. 80 poz. 858, Nr. 90 poz. 995, Nr
    > 106, poz. 1150)

    Z całym szacunkiem, ale sadzac po problemach zwiazanych z vatem brakuje tu
    polowy nowelizacji ustawy :-))

    > Art. 6.4. J e ż e l i sprzedaż towaru lub wykonanie usługi powinny być
    > potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia
    > faktury, nie później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub
    > wykonania usługi.
    >
    > Wobec powyzszego (słowo jeżeli) mozna postawic pytanie kiedy sprzedaz nie
    > powinna być lub nie musi być potwierdzona fakturą ?. Wydaje się
    oczywiste,
    > że chodzi tu o sprzedaż rejestrowaną na kasie fiskalnej na rzecz m.in.:
    osób
    > fiz. nieprowadzących dział. gosp., która to sprzedaż potw. jest paragonem
    > fiskalnym., względnie o sprzedaz na rzecz tychze osób przez podmiot nie
    > posiadajacy obowiazku rejestrowania sprzedazy na kasie fiskalnej.
    > Praktycznie wydaje sie ze cala sprzedaz ktora jest rejestrowana na kasie
    > fiskalnej nie musi byc potw. fakturą
    To jest przeciez jasne jak slonce - po to wprowadzono wlasnie kasy fiskalne
    by rejestrowac, a nie fakturować.
    Ale bardzo ciekawe jest Twoje pytanie : < kiedy sprzedaz nie
    > powinna być lub nie musi być potwierdzona fakturą ?
    Moim zdaniem nie ma obowiazku fakturowania dla sprzedawcy, o ile nie zazada
    faktury nabywca. Uprawnienia nabywcy do otrzymania faktury trwaja zasadniczo
    7 dni, z malymi wyjatkami do 30 dni ( par.4 rozporzadzenia + art 6 ustawy )

    > dopóki nie zażąda tejże odbiorca
    > towaru/usługi.

    no i tu, jak rozumiem , jest problem postawiony przez autora pierwszego
    pytania . Czy sprzedawca musi czekac 7 dni na ewentualne "zażadanie"
    wystawienia faktury, czy dłużej ? Par. 38 ust 1 rozporzadzenia wskazuje na 7
    dni- wyjatki okresla par 40 .

    > Pozdrówka,
    > Irek Makowski [fencer by (s)word]

    pozdrowienia
    Michal

  • 14. Data: 2002-08-08 06:31:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > pytania . Czy sprzedawca musi czekac 7 dni na ewentualne "zażadanie"
    > wystawienia faktury, czy dłużej ? Par. 38 ust 1 rozporzadzenia

    Art. 87. § 4. Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku,
    jeżeli żądanie zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy od
    dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    To z ordynacji.
    I co? Ile sprzedawca musi czekać?

    CEZ

  • 15. Data: 2002-08-08 07:29:44
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]

    > Praktycznie wydaje sie ze cala sprzedaz ktora jest rejestrowana na kasie
    > fiskalnej nie musi byc potw. fakturą dopóki nie zażąda tejże odbiorca

    Art. 6 ust 4 ustawy w gruncie rzeczy nie obliguje terminu wystawienia
    faktury, gdyby nie zapisy rozporządzenia to fakturę można by wystawić w
    dowolnym momencie jedynie obowiązek podatkowy powstaje najpóźniej 7 dni po
    wydaniu towaru.
    Art. 38 rozporządzenia podaje 7 dniowy termin wystawienia, który, moim
    zdaniem, obowiązuje niezależnie czy istniał obowiązek wystawienia faktury
    czy nie (oczywiście z wyjątkami podanymi w kolejnych art.).
    Pytanie jak to się ma do zapisów OP? Zakładam, że można zastosować zapisy
    art. 29 ust 3 rozporządzenia wykonawczego i uznaję, że vatowców zapisy OP
    odnośnie rachunków nie obowiązują.
    Pytanie skąd się wziął 30 dniowy termin na zgłoszenie żądania wystawienia
    faktury na sprzedaż zaewidencjonowaną pozostaje nadal bez odpowiedzi.

  • 16. Data: 2002-08-08 10:59:30
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    > jeżeli żądanie zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy od
    > dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    Mysle, ze analizujac sprawe faktury vat powinnismy zostawic w spokoju
    ordynacje. Bierzemy pod uwage przepisy "vatowskie", t.j. ustawe i
    rozporzadzenie, jako przepisy szczegółowe w temacie "vat" i "faktura vat",
    wzgledem ogólnej ordynacji.

    czyli termin 7 dni + nieliczne wyjatki

  • 17. Data: 2002-08-08 11:17:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mich" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > ordynacje. Bierzemy pod uwage przepisy "vatowskie", t.j. ustawe i
    > rozporzadzenie, jako przepisy szczegółowe w temacie "vat" i "faktura vat",

    Problem nie jest banalny...
    Klient kupuje w OBI "costam" za 1 000 PLN
    po 10 dniach przychodzi i prosi o fakture, ma kwit z kazsy i stoi
    przed napisem "FV wystawiamy do 7 dni od daty sprzeazy".

    Ma coprawda 3 miesiace czasu na domaganie sie RACHUNKU,
    ale podatnik VAT wystawia faktury i tylko faktura klienta interesuje,
    bo tylko ona "przynosi mu ulge".

    Przytoczone przez Panstwa przepisy wyraznie wskazuja,
    kiedy powstaje obowiazek podatkowy, lecz naprawde nie wiadomo,
    po ilu dniach klient musi ODEJSC Z KWITKIEM (z kasy fiskalnej),
    gdy mu przyjdzie do glowy, ze jednak chce fakture.

    Pozdrawian

    Boguslaw

  • 18. Data: 2002-08-08 11:24:03
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > po ilu dniach klient musi ODEJSC Z KWITKIEM (z kasy fiskalnej),
    > gdy mu przyjdzie do glowy, ze jednak chce fakture.

    Jak to - przeciez pisalismy ze :
    par.35 ust.1 pkt 3 rozporzadzenia , czyli "fakture wystawia sie nie pózniej
    niz 7 dnia od dnia wydania towaru, lub wykonania usługi ..."
    wyraznie o wystawianiu , a nie o obowiazku podatkowym

  • 19. Data: 2002-08-08 11:30:04
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ordynacje. Bierzemy pod uwage przepisy "vatowskie", t.j. ustawe i
    > rozporzadzenie, jako przepisy szczegółowe w temacie "vat" i "faktura vat",

    Dlaczego?
    Jezeli dla swojego widzimisie jako klienta (czyli nie podpadam pod art. 90
    OP) chce z jakiegos powodu fakture, to IMHO moge skorzystac z uprawnienia na
    podsatwie art. 87 OP.

    Karol

  • 20. Data: 2002-08-08 11:34:33
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > niz 7 dnia od dnia wydania towaru, lub wykonania usługi ..."
    > wyraznie o wystawianiu , a nie o obowiazku podatkowym

    A ja postawie problem z innej strony?
    Sprzedawca spelnil obowiazek podatkowy w VAT zgodnie z przepisami.
    Po jakims czasie (np. te nieszczesne 3 miesiace) przychodzi klient z
    paragonem fiskalnym i prosi o wystawienie dokumentu zgodnie z art. 87 OP.
    Sprzedawca wystawia fakture i zabiera sobie paragon fiskalny.
    Co za to grozi sprzedawcy, poza tym, ze mu "korona z głowy spadnie" :-)

    Pozdrawiam,
    Karol