  • 1. Data: 2002-11-26 15:18:40
    Temat: Termin wystawienia faktury
    Od: elda <a...@a...pl>

    Wykonano usługę 26 października czyli miesiąc temu. Facet teraz chce za to
    fakturę Vat. Zgodnie z przepisami przecież nie mogę mu wystawić. Jak
    wybrnąć? Co można zrobić?

  • 2. Data: 2002-11-26 19:01:28
    Temat: Re: Termin wystawienia faktury
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "elda" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Wykonano usługę 26 października czyli miesiąc temu. Facet teraz chce za to
    > fakturę Vat. Zgodnie z przepisami przecież nie mogę mu wystawić. Jak
    > wybrnąć? Co można zrobić?

    Wystawic.

    Karol

  • 3. Data: 2002-11-26 19:58:07
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Wystawic.

    Czyżby dlatego że Pytającego nie obowiazuje potwierdzenie wykonania usługi
    fakturą ?

    Art. 6.4. Jeżeli sprzedaż towaru lub wykonanie usługi POWINNY być
    potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia
    faktury, nie później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub wykonania
    usługi.

    A jak sie to ma do faktur wystawianych np.na podstawie paragonów fiskalnych -
    moga wystawić max. do 7 dni?

    Sark

  • 4. Data: 2002-11-26 23:08:21
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    leszek <n...@e...com.pl> napisał(a):
    > ....zgodnie z ordynacja p. kazdy ma obowiazek wystawic fakture na zyczenie
    > nabywcy do 3 miesiecy od tej daty.

    To dlaczego człowiek w firmie którego kserowałem dokumenty dając mi paragon
    powiedział (z resztą nie tylko on) że w ciągu max tygodnia mogę przyjść po
    fakturę vat ?

    Sark

  • 5. Data: 2002-11-26 23:18:58
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik " Sark" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To dlaczego człowiek w firmie którego kserowałem dokumenty dając mi
    paragon
    > powiedział (z resztą nie tylko on) że w ciągu max tygodnia mogę przyjść po
    > fakturę vat ?

    Bo leń i nie szanuje klientów.
    Ja bym postawił pytanie odwrotnie: co takiego stanie sie, jezeli to
    "ksero-firma" wystawi Ci fakture po uplywie 7 dni.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-11-27 00:19:52
    Od: "leszek" <n...@e...com.pl>

    :
    : To dlaczego człowiek w firmie którego kserowałem dokumenty dając mi paragon
    : powiedział (z resztą nie tylko on) że w ciągu max tygodnia mogę przyjść po
    : fakturę vat ?

    ...pewnie dlatego, ze tak jak Ty nie czytal ordynacji :) ... a tak na powanie
    nie mam jej teraz przed soba aby Ci przytoczyc ten przepis .. jest tak jednak na
    100% !
    p-a
    leszek

  • 8. Data: 2002-11-27 02:12:54
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    leszek <n...@e...com.pl> napisał(a):
> [...]
    > : fakturę vat ?
    >
    > ....pewnie dlatego, ze tak jak Ty nie czytal ordynacji :)

    taak, a pomyślec że jak sie tylko ukazaó wydanie ksiązkowe to ja kupiłem,
    ech ..:))

    > ... a tak na powanie
    > nie mam jej teraz przed soba aby Ci przytoczyc ten przepis .. jest
    > tak jednak na 100% !

    ten punkt ksero to przykład, tak naprawdę to spotykam się z tym w bardzo
    różnych miejscach, głównie sklepach ... ale teraz to ich przećwiczę ;))

    Cytuję cały art. 87. w tym tej najważniejszy, par.4 :)

    "Art. 87. § 1. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą lub wykonujący
    wolny zawód obowiązani są - na żądanie kupującego lub usługobiorcy - wystawić
    rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.

    § 2. Przepis § 1 nie dotyczy rolników sprzedających produkty roślinne i
    zwierzęce pochodzące z własnej hodowli, nie przerobione sposobem
    przemysłowym, chyba że sprzedaż jest dokonywana w ich odrębnych, stałych
    miejscach sprzedaży, poza obrębem uprawy lub hodowli.

    [od 1 stycznia 2003 r. § 1 i 2 otrzymują brzmienie:

    "§ 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy prowadzący
    działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub usługobiorcy
    wystawić rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.

    § 2. Obowiązek wystawienia rachunku, o którym mowa w § 1, nie dotyczy
    rolników sprzedających produkty roślinne i zwierzęce pochodzące z własnej
    uprawy lub hodowli, nieprzerobione sposobem przemysłowym, chyba że sprzedaż
    jest dokonywana w ich odrębnych, stałych miejscach sprzedaży, poza obrębem
    uprawy lub hodowli."]

    § 3. Podatnicy wymienieni w § 1, od których zażądano rachunku przed
    wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, wystawiają rachunek nie później niż w
    terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub wydania towaru. Jeżeli jednak
    żądanie wystawienia rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu usługi lub
    wydaniu towaru, wystawienie rachunku następuje w terminie 7 dni od dnia
    zgłoszenia żądania. [mój przypis - to pewnie ten paragraf tak zinterpretowano]

    § 4. Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie zostało
    zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    § 5. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, zakres informacji, które muszą być zawarte w rachunkach,
    uwzględniając w szczególności dane identyfikujące sprzedawcę i kupującego,
    wykonawcę i odbiorcę usług oraz oznaczenie wartości i rodzaju transakcji."

    Pozdr.
    Sark

  • 9. Data: 2002-11-27 11:21:31
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik " Sark" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:as19n6

    > Cytuję cały art. 87. w tym tej najważniejszy, par.4 :)

    To co przytoczyles jest intepretowane, ze dotyczy tylko "prywatnych
    klientow".

    Powinien byc jeszcze jeden przepis, dotyczacy "klientow - DG", na podstawie
    ktorego sprzedawcy bronia sie przed wystawianiem faktur pozniej niz 7 dni.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 10. Data: 2002-11-27 12:45:26
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    podstawie
    > ktorego sprzedawcy bronia sie przed wystawianiem faktur pozniej niz 7 dni.

    to podaj ten przepis, a nie informujesz nas, ze wiesz, ale nie powiesz
    Agnieszka