  • 1. Data: 2002-11-26 11:52:29
    Temat: odliczenie podatku za .....
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    witam

    no właśnie "za .....
    1. edukację
    2. dokształcanie zawodowe

    ale do rzeczy:
    podjąłem studia podyplomowe (płatne ;)
    ile mogę odpisać max. w tym roku za te studia ? Czytałem gdzieś że około
    4000 zł z tego 19% dla mnie, ale to za EDUKACJĘ, a ile za dokszałcanie, czy
    mogę łaczyć obie ulgi ? jeśli tak to czy muszą być osobne faktury ?
    czy mogę skorzystać z podwójnej ulgi wraz z małżonką ? czy każde z nas
    osobno może skorzystać z pełnej ulgi?

    dzięki z góry

    pzdr
    seba

  • 2. Data: 2002-11-26 13:22:11
    Temat: Re: odliczenie podatku za .....
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    > Ulga na kształcenie i doskonalenie zawodowe podatnika- odliczeniu podlega
    > 19% poniesionego wydatku w granicach limitu- limit odliczenia od podatku
    > wynosi w 2002r 433,20, druga ulga to odpłatne kształcenie w szkołach
    > wyższych - odliczeniu podlega 19% poniesionego wydatku w granicach limitu
    > 760,00. Prawo do odliczenia przysługuje podatnikowi kształcącemu się w
    > szkole wyższej jeżeli nie ukończył 35 ruku życia. To są dwie osobne ulgi,
    > można z nich korzystać jednocześnie.

    a czy studia podyplomowe podlegają pod kszałcenie zawodowe czy tylko pod
    kształcenie w szkole wyższej ?
    czy mogę mieć jedną fakturę wystawiona przez Politechnikę i też korzystać z
    obu ulg,
    czy przy wspólnym rozliczaniu z żoną ulgę sie podwaja ?

  • 3. Data: 2002-11-26 13:49:40
    Od: "sabina" <s...@m...icpnet.pl>

    Witam
[...]

    Pozdrawiam
    Sabina
    Użytkownik "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:arvmuu$sq7$1@news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-11-26 14:54:11
    Od: "sabina" <s...@m...icpnet.pl>

    sprostowanie:
    wydatki na własne kształcenie można odliczyć tylko raz ( z jednego tytułu)

    Użytkownik "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:arvs7h$hum$1@news.tpi.pl...