  • 1. Data: 2002-11-26 13:10:23
    Temat: koniec kasy mieszkaniowej - co dalej?
    Od: "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    Mam taki problem. Konczy mi sie 3-letni okres oszczedzania w kasie
    mieszkaniowej. Niestety zgromadzone w kasie pieniadze + kredyt w wysokosci
    150 procent tych srodkow nie wystarcza mi na zakup mieszkania. Dodatkowego
    kredytu wziac nie moge.
    Co mam zrobic? Jak wycofac sie z kasy mieszkaniowej i nie zwracac
    odliczonego wczesniej podatku?
    Pozdrawiam
    dudu

  • 2. Data: 2002-11-26 14:32:53
    Temat: Re: koniec kasy mieszkaniowej - co dalej?
    Od: "sabina" <s...@m...icpnet.pl>

    Witam
    Takiej możliwości raczej nie ma, jeśli skorzystałeś z odliczenia to trzeba
    pieniądze zgromadzone w kasie mieszkaniowej przeznaczyć do końca roku w
    którym kończy się okres oszczędzania na jakiś cel mieszkaniowy, ale nie
    koniecznie musi to być zakup mieszkania. Do celów mieszkaniowych, które mogą
    być realizowane ze środków pochodzących z kasy mieszkaniowej znajdują
    się:nabycie, budowa, rozbudowa lub nadbudowa domu albo lokalu mieszkalnego,
    stanowiącego odrębną nierucjomość, uzyskanie spółdzielczego prawa do lokalu
    mieszkalnego lub prawo do odmu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
    remont domu albo lokalu, z wyjątkiem bieżącej konserwacji i odnowienia
    mieszkania, spłata innego kredytu bankowego zaciągniętego na powyższe cele
    mieszkaniowe, nabycie działki budowlanej lub jej części pod budowę domu
    jednorodzinnego lub budynku mieszkalnego, w którym jest lub może znajdować
    się lokal mieszkalny.
    Może zgromadzone pieniądze i kredyt wystarczy na mieszkanie spółdzielcze?

  • 3. Data: 2002-11-26 16:00:35
    Od: "Dariusz Buba" <d...@s...pl>

    > Co mam zrobic? Jak wycofac sie z kasy mieszkaniowej i nie zwracac
    > odliczonego wczesniej podatku?

    Zrezygnowac z kredytu w kasie mieszkaniowej, a wziasc kredyt w innym
    banku na brakujaca kwote. Mozna wtedy wziasc kredyt na 15-25 lat,
    a wtedy latwiej o odpowiednia zdolnosc kredytowa.

    Darek

  • 4. Data: 2002-11-28 15:36:22
    Od: "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl>

    > (...) remont domu albo lokalu, z wyjątkiem bieżącej konserwacji i
    odnowienia
    > mieszkania, (...)

    A gdzie znajde bardziej szczególowe objasnienia co to jest konserwacja, a co
    juz remont? W jakims rozporzadzeniu?
    Pozdr
    dudu