    From: "wt" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Terminowość ZUS a bank pocztowy
    Date: Sun, 8 Feb 2009 20:19:27 +0100

    > Mój wujek, prowadzacy DG, przyznał mi sie ze jakis czas temu będąc na
    > wyjeździe wpłacał ZUS na jakiejs poczcie 15 danego miesiaca.
    > Niestety potem chorujac nie dostał ani grosza, bo ZUS uznał, ze wplata
    > weszła na ich konto nietermino tj 16.
    Istnieje coś takiego jak termin wpłaty powodujący nieważność, istnieją
    opłaty za nieterminowe wpłacenie. Jeśli wpłaty są nieważne to pewnie takie
    nieważne wpłaty trzeba wycofać. Co by się na przykład stało, jakby ktoś na
    początku nieważnie wpłacił, a potem przez wiele lat opłacał i o niczym nie
    wiedział. Każdy stara się terminowo odbierać należności, ale nie popadajmy w
    przesadę.