  • 1. Data: 2005-05-20 08:27:03
    Temat: Tłumaczenia - eksport usług - POMOCY
    Od: ulapod <u...@g...pl>

    Bardzo prosze opomoc.
    Chodzi o faktury wystawiane firmom z Unii (chodzi o tłumaczenia)
    Z tego co wiem eksport usług jest zwolniony z VAT.
    Czy wystawiam fakturę 0% czy zwolnioną z VAT, jak to wygląda.
    JAkie są podstawy prawne?
    Własnie 'kłócę' się z księgową, która twierdzi, ze naliczam 22% VAT :(,
    jeśli ona ma rację to jest bardzo źle.

    ula

  • 2. Data: 2005-05-20 08:47:44
    Temat: Re: Tłumaczenia - eksport usług - POMOCY
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "ulapod" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo prosze opomoc.
    > Chodzi o faktury wystawiane firmom z Unii (chodzi o tłumaczenia)
    > Z tego co wiem eksport usług jest zwolniony z VAT.
    > Czy wystawiam fakturę 0% czy zwolnioną z VAT, jak to wygląda.

    jezeli odbiorca z ue jest podatnikiem vat, taka usługa *nie podlega*
    opodatkowaniu w RP
    opodatkować ją musi odbiorca

    > JAkie są podstawy prawne?

    art.27 ust.4 pkt 3 ustawy

    > Własnie 'kłócę' się z księgową, która twierdzi, ze naliczam 22% VAT :(,
    > jeśli ona ma rację to jest bardzo źle.
    >
    > ula

    pozdrawiam