  • 1. Data: 2006-11-15 16:36:57
    Temat: Transakcja wewnątrzwspólnotowa a nieVATowcy
    Od: p...@g...com

    Witam!

    Prowadze dzialalnosc na ryczalcie. Nie jestem VATowcem i zeby
    sprzedawac uslugi/towary zagranice - wg mojego US - nie musze nim byc.
    Tymczasem dzis, przy pierwszej wiekszej wysylce, do ktorej musialem
    skorzystac ze spedytora, otrzymalem druk zlecenia, na ktorym mnostwo
    napomkniec o VAT-ie, a ponadto o NIP UE_PL, ktory podobno tez
    powinienem miec!

    Jutro rano mialem wyslac towar, wg pan z US to transakcja praktycznie
    jak z kontrahentem krajowym, procz malych roznic przy ksiegowosci, przy
    wymianie walut.

    Jak to teraz jest?
    Czy wprowadzono mnie w blad, czy jednak moge legalnie wyslac ta palete?
    Spedytor wymaga ode mnie oswiadczenia, ze moge otrzymywac i wystawiac
    faktury VAT, jednak nie moge, bo VATowcem nie jestem.

    Z gory dziekuje za pomoc!

  • 2. Data: 2006-11-16 08:35:58
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik p...@g...com napisał:

    > Spedytor wymaga ode mnie oswiadczenia, ze moge otrzymywac i wystawiac
    > faktury VAT, jednak nie moge, bo VATowcem nie jestem.

    no otrzymywac to raczej na pewno możesz

  • 3. Data: 2006-11-17 08:42:58
    Od: p...@g...com

    tak, jak napisalem wczesniej:

    "Spedytor wymaga ode mnie oswiadczenia, ze moge otrzymywac
    _i_wystawiac_
    faktury VAT, jednak nie moge, bo VATowcem nie jestem."

    ale problem juz rozwiazany btw.