eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTrudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US)? › Re: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (
    From: "weronika" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (
    Date: 27 Sep 2006 13:00:20 -0700

    jacekp napisał(a):

    > Czyli na dzień dzisiejszy jestem "na bieżąco" z zobowiązaniami wobec US?

    No mniej wiecej na to wygląda ;)

    > Tzn pierwsze dokumenty dotyczące działalności gospodarczej będę składał
    > od "przepoczwarzenia" w płatnika VAT? Tak jak napisałem wyżej pierwsze
    > usługi i f'ry będę wystawiać za miesiąc październik czyli o ile dobrze
    > rozumuję dopiero w listopadzie mam obowiązek przedstawić pierwsze
    > dokumenty do skarbówkiJ

    Poczuwam się do przypomnienia, ze po wykonaniu uslugi masz obowiazek
    albo wystawic FV albo rachunek ( to Twoj przypadek na dzien dzisiejszy
    ). To ze uslugobiorca "zyczy sobie wylacznie FV" jest bezprawne, acz (
    niestety!!!) czesto spotykane... wówczas mimo wykonanej uslugi
    odwlekasz moment zafakturowania- robisz to jednak niezgodnie z
    przepisami, aby zadowolic nabywce. No wiem- bywa tak.... choc nie
    powinno!. Jesli tak akurat bedzie w Twoim wypadku to faktycznie dopiero
    w listopadzie sporzadzisz po raz pierwszy VAT 7 . Z deklaracją PIT5
    -( nie wiem czy wystapi dochód ?) byc może bedzie sytuacja że
    mozesz, ale nie musisz;)

    > Zastanawia mnie jednak czy US nie życzy sobie jakichś innych dokumentów
    > potwierdzających BRAK przychodów za pierwsze 2 m-ce.

    Nie, nie zyczy sobie. Jak sobie zażyczy to Cie wezwie;):)

    > I jeszcze takie pytanko... czy komuś przedstawia się jakieś wydruki z
    > księgi przychodów i rozchodów czy jest to tylko do mojej własnej
    > ewidencji i analizy a wszelkie obroty przedstawiam tylko za pomocą
    > deklaracji?

    Księga Przychodów i Rozchodów, Ewidencje VAT , środków trwałych
    itp okazujesz US NA WEZWANIE. Nie ma wezwania, lub kontroli - skladasz
    do US deklaracje i wplacasz podatkii ( bez wydruków ksiegi , itp). Ale
    niech Cie nie wprawi to w blogostan i czasem nie zaprzestan
    SYSTEMATYCZNEGO prowadzenia PKPiR. A najlepiej poczytaj dokladnie
    rozporzadzenie o prowadzeniu PKPiR.

    pozdr. weronika
    'Pewnik? Nie ma pewnika dla podatnika;)"