eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTrudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US)? › Re: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US
    From: "weronika" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać
    (US
    Date: 26 Sep 2006 10:11:42 -0700

    jacekp napisał(a):

    > Niestety na skutek nieporozumienia nie zarejestrowałem się jako płatnik
    > VAT a nadszedł nowy miesiąc. Oczywiście zgłoszenie płatnika jako
    > VAT'owca zostanie uwzględnione dopiero od następnego miesiąca więc za
    > sierpień oraz wrzesień nie mam możliwości wystawienia faktur a co za tym
    > idzie nie mam żadnych przychodów (być może w październiku wystawię za to
    > fakturę na większą kwotę). Opłaciłem już należną kwotę 152zł za
    > zgłoszenie płatnika VAT i być może jutro przedłożę dowód wpłaty wraz ze
    > stosownym wnioskiem w US.

    No oki- nie mozesz wystawiac faktur, ale mozesz, a jesli wykonałes
    usluge to nawet POWINENES wystawic rachunek ( bez vat)

    > - Czy i w jakiej formie powinienem przedstawiać miesięczne deklaracje (z
    > tych 2 miesięcy jako nie-vatowiec)? Czy vatowcy i nie-vatowcy
    > przedstawiają różne deklaracje czy te same?

    Twoj status na dzien dzisiejszy to " podatnik zwolniony podmiotowo z
    vat" - czyli : primo: wystawiasz rachunki, a nie faktury; secundo nie
    skladasz deklaracji vat7 bo jestes zwolniony. Pierwsza deklaracje vat i
    nastepne (!!) bedziesz skladał do 25 listopada za pazdziernik,
    nastepna do 25tego grudnia i tak dalej. Pamietaj - vat jest podatkiem
    rozliczanym miesiecznie !!, w odróznieniu do podatku dochodowego ktory
    rozlicza sie narastajaco i sklada deklaracje PIT5 ( zakladam ze nie
    wybrales liniowego) poczawszy od pierwszego miesiaca w ktorym pojawi
    sie dochod powyzej kwoty wolnej, a od nowego roku kalendarzowego
    zaczynasz znów 'od zera'.

    > - Do którego dnia składa się comiesięczne deklaracje i co może grozić za
    > niedotrzymanie terminu (zakładam że nadal nie mam żadnych przychodów)

    Nie majac zadnych przychodow od poczatku dzialalnosci - nie musisz
    teraz skladac deklaracji podatku dochodowego za wrzesien, dopiero jak
    wystapi dochod ( termin do 20-tego po m-cu obliczeniowym). Jednak od
    pierwszego miesiaca w ktorym staniesz sie płatnikiem vat ( a jak
    przypuszczam z opisu bedzie to pazdziernik) niezaleznie czy przychód
    wystapi czy nie, skladasz do 25-tego kazdego m-ca po miesiacu
    rozrachunkowym deklaracje VAT7 ( równiez jako rozwiazanie przyjelam
    wersje standart)
    Jak sie spoznisz z deklaracja- to cie w US zabiją ( czyt. moga
    ukarac;)) bo polski system podatkowy stoi na 'papierze' - jak nie
    złozysz deklaracji zabiją, jak nie zapłacisz od razu - upomną - sam
    sobie odpowiedz co wazniejsze: deklaracja czy wplata podatku;)

    > Dodam że z ZUS'em jestem na bieżąco tzn przesyłam deklaracje
    > elektronicznie oraz opłacam składki.

    No to Ci chwala, a ZUS w uznaniu zasług odplaci ci godziwą
    emeryturą;):)

    > Z góry dziękuję za rzeczowe informacje i pozdrawiam.
    pozdrawiam :)) weronika
    'Pewnik? - Nie ma pewnika dla podatnika'