eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTrudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US)? › Re: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US
    From: jacekp <j...@b...vectranet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać
    (US
    Date: Tue, 26 Sep 2006 23:31:36 +0200

    > No oki- nie mozesz wystawiac faktur, ale mozesz, a jesli wykonałes
    > usluge to nawet POWINENES wystawic rachunek ( bez vat)

    No akurat sprawa wygląda tak że firma rzyczy sobie tylko i wyłącznie
    f-ry VAT. Tak więc póki co nasza współpraca jest niejako "zawieszona" do
    czasu, w którym będę pełnoprawnym płatnikiem VAT - czyli inaczej
    uprawniony do wystawienia faktury VAT...

> [...]

    > pierwszego miesiaca w ktorym staniesz sie płatnikiem vat ( a jak
    > przypuszczam z opisu bedzie to pazdziernik) niezaleznie czy przychód
    > wystapi czy nie, skladasz do 25-tego kazdego m-ca po miesiacu
    > rozrachunkowym deklaracje VAT7 ( równiez jako rozwiazanie przyjelam
    > wersje standart)

    > Jak sie spoznisz z deklaracja- to cie w US zabiją ( czyt. moga
    > ukarac;)) bo polski system podatkowy stoi na 'papierze' - jak nie
    > złozysz deklaracji zabiją, jak nie zapłacisz od razu - upomną - sam
    > sobie odpowiedz co wazniejsze: deklaracja czy wplata podatku;)

    Czyli na dzień dzisiejszy jestem "na bieżąco" z zobowiązaniami wobec US?
    Tzn pierwsze dokumenty dotyczące działalności gospodarczej będę składał
    od "przepoczwarzenia" w płatnika VAT? Tak jak napisałem wyżej pierwsze
    usługi i f'ry będę wystawiać za miesiąc październik czyli o ile dobrze
    rozumuję dopiero w listopadzie mam obowiązek przedstawić pierwsze
    dokumenty do skarbówki...

    Zastanawia mnie jednak czy US nie życzy sobie jakichś innych dokumentów
    potwierdzających BRAK przychodów za pierwsze 2 m-ce.

    I jeszcze takie pytanko... czy komuś przedstawia się jakieś wydruki z
    księgi przychodów i rozchodów czy jest to tylko do mojej własnej
    ewidencji i analizy a wszelkie obroty przedstawiam tylko za pomocą
    deklaracji?

    POZDR