eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTrudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US)? › Re: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać (US
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Trudne początki własnej dział. gosp (os.fiz) - jak się rozliczać
    (US
    Date: Wed, 27 Sep 2006 21:47:29 +0200

    On Tue, 26 Sep 2006, jacekp wrote:

    > No akurat sprawa wygląda tak że firma rzyczy sobie tylko i wyłącznie f-ry
    > VAT.

    Primo - nie ma podstaw do takiego "życzenia". Z jednej strony przepisy
    na to nie pozwalają, z drugiej ich firma *nic* nie traci. Jeśli ktoś coś
    może stracić to Ty - w postaci braku prawa do odliczenia VAT z własnych
    zakupów.
    Secundo - jak US udowodni podatnikowi że nie udokumentował przychodu
    to może przestać być śmiesznie. Patrz niżej.

    [...]
    > Czyli na dzień dzisiejszy jestem "na bieżąco" z zobowiązaniami wobec US? Tzn
    > pierwsze dokumenty dotyczące działalności gospodarczej będę składał od
    > "przepoczwarzenia" w płatnika VAT? Tak jak napisałem wyżej pierwsze usługi
    > i f'ry będę wystawiać za miesiąc październik

    Ale jak US udowodni że *powinny* być wystawione wcześniej to w KKS jest
    kilka zapisów ile się dostaje za takie przypadki :[, plus dochodzi
    całkiem nie KKSowy zarzut "nierzetelnego prowadzenia ksiąg" co oznacza
    iż US jest uprawniony do *oszacowania* przychodów podatnika.
    Myślisz że takim przypadku będą starali się zaniżać *możliwe* obroty? ;)

    > Zastanawia mnie jednak czy US nie życzy sobie jakichś innych dokumentów
    > potwierdzających BRAK przychodów za pierwsze 2 m-ce.

    A to co za pomysł?? :O
    Czy czasem nie jesteś zwolennikiem (IMO zdecydowanie fałszywej) tezy
    jakoby "prowadzenie DG" było tożsame z uzyskiwaniem przychodów?

    > I jeszcze takie pytanko... czy komuś przedstawia się jakieś wydruki z księgi
    > przychodów i rozchodów czy jest to tylko do mojej własnej ewidencji i analizy

    W razie *kontroli* się je przestawia. Z rzadka zdarzało mi się że
    przydały się przy czynnościach sprawdzających.

    > a wszelkie obroty przedstawiam tylko za pomocą deklaracji?

    "normalnie" tak, tylko deklaracją :)

    pzdr, Gotfryd