  • 11. Data: 2009-09-21 14:48:40
    Temat: Re: "Tymczasowa" faktura
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Już wykonana, 7 dni temu

    No to wystawiasz na kwotę jaka wynika z tego co Ci się wydaje.

    > To wiem, dlatego pytam jak "wykoncypować" kwotę, do obliczenia której
    > nie mam danych.

    Ja bym bazował na kwocie przelewu, która pszyszła na Twoje konto i
    invoice od klienta.

    A później, jak już będzie wiadomo ile to korekta (albo mniej formalnie i
    jednoczesnie mniej debilnie - dopiszesz sobie do następnej faktury).

    Piotrek

  • 12. Data: 2009-09-21 14:59:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-09-2009 o 16:48:40 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > A później, jak już będzie wiadomo ile to korekta (albo mniej formalnie i
    > jednoczesnie mniej debilnie - dopiszesz sobie do następnej faktury).

    Dzięki, tak właśnie myślałem - zastanawiałem się tylko czy może
    jest jakaś "urzędowa" procedura na taką okoliczność, w ustawie czy
    rozporządzeniu.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2009-09-21 15:13:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Dzięki, tak właśnie myślałem - zastanawiałem się tylko czy może
    > jest jakaś "urzędowa" procedura na taką okoliczność, w ustawie czy
    > rozporządzeniu.

    Jak będziesz wyliczał tę kwotę to nie zapomnij uwzględnić kosztów banków
    zagranicznych.

    Bo to akurat kontrola łatwo Ci sprawdzi a zgaduję, że przelew jest SHA
    (żądanie wykonaniq SWIFT-owego przelewu z opcją OUR przekracza
    możliwości percepcji przeciętnego pracownika banku i/lub funkcjonalność
    ich systemów bankowych).

    Piotrek

  • 14. Data: 2009-09-21 18:13:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-09-2009 o 14:50:13 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Dla jasności - usługa została już wykonana, w zeszły poniedziałek,
    > także muszę dziś wystawić fakturę.

    Jak powinienem rozumieć to:

    "5. JeSeli faktury, o których mowa w ust. 1 - 3, nie obejmują całej ceny
    brutto, sprzedawca
    po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi wystawia fakturę na zasadach
    określonych w § 5 i 7
    - 9, z tym Se sumę wartości towarów (usług) pomniejsza się o wartość
    otrzymanych części
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    naleSności, a kwotę podatku pomniejsza się o sumę kwot podatku wykazanego
    w fakturach
    dokumentujących otrzymanie części naleSności; taka faktura powinna
    zawierać równieS
    numery faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi."

    Chodzi tutaj o sumę finalną (do zapłaty), natomiast sama wartość usługi
    powinna być
    sumą tego co na f-rach zaliczkowych i dopłaty ?

    --
    Tomek

  • 15. Data: 2009-09-21 18:23:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-09-2009 o 14:50:13 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Dla jasności - usługa została już wykonana, w zeszły poniedziałek,
    > także muszę dziś wystawić fakturę.

    I jeszcze jedna rzecz - zaliczki były w dwóch walutach,
    więc najwygodniej byłoby mi wystawić dwie faktury finalne "częściowe".

    Ktoś widzi jakiś problem z takim rozwiązaniem?

    --
    Tomek