  • 1. Data: 2003-09-24 11:09:13
    Temat: Ubezpieczenie rodzinne ???
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

    Moja żona jest na bezrobotnym (pierwszy miesiąc), w urzędzie pracy
    dowiedzieli się, że ja mam działalność gospodarczą i powiedzieli, że jej nie
    ubezpieczą, tylko że będzie korzystać z mojego ubezpieczenia, nazywa się to
    ubezpieczenie rodzinne czy jakoś tak. Powiedzieli jeszcze, że nie wiąże się
    to z dodatkowymi kosztami.
    Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dokładniej o co chodzi, co ja na tym tracę,
    jakie mam w związku z tym dodatkowe obowiązki, czy muszę składać jakieś
    dodatkowe deklaracje itp.?
    Podejrzewam że żona w związku z tym nie dostanie większego zasiłku, a
    pieniadze za które mieli ją ubezpieczyć pójdą w trąbę.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-09-24 17:46:02
    Temat: Re: Ubezpieczenie rodzinne ???
    Od: "" <s...@t...pl>

    Mozesz zglosic zone do swojego ubezpieczenia zdrowotnego. Nie placisz zadnej
    dodatkowej skladki zdrowotnej. Skladasz w Zus-ie druk ZCZA (jesli adres osoby
    zglaszanej do ubezpieczenia jest taki sam jak twoj) i wyrabiasz rodzinna
    ksiazeczke ubezpieczeniowa.

  • 3. Data: 2003-09-25 12:47:58
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

> [...]
    osoby
    > zglaszanej do ubezpieczenia jest taki sam jak twoj) i wyrabiasz rodzinna

    A jeśli adres nie jest taki sam?
    Gdzie wyrabiam książeczkę ubezpieczeniową?
    Do kiedy muszę to zrobić, jeśli chcę żeby żona była ubezpieczona już w
    październiku?

  • 4. Data: 2003-09-25 19:43:12

> [...]
    > Gdzie wyrabiam książeczkę ubezpieczeniową?
    > Do kiedy muszę to zrobić, jeśli chcę żeby żona była ubezpieczona już w

    Gdy adres osoby zglaszanej do ubezpieczenia jest inny niz twoj to skladasz druk
    ZCNA. Legitymacje rowniez wyrabiasz w ZUS-ie. Nie wiem ile trwa wyrobienie tej
    legitymacji, wiec zrob to jak najszybciej.