  • 1. Data: 2002-04-03 20:40:21
    Temat: Uczeń a ZUS
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy będąc uczniem i pracując na umowę zlecenie mogę pomimo zwolnienia z
    tego obowiązku opłacać składki zusowskie??? Do kogo należy się w tej
    sprawie zgłosić: do ZUSU czy też do działu płac w mojej firmie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff

  • 2. Data: 2002-04-04 23:34:18
    Temat: Re: Uczeń a ZUS
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego 3 Apr 2002 20:40:21 GMT, Budzik
    <b...@p...onet.pl> napisałbył:

> [...]
    >tego obowiązku opłacać składki zusowskie??? Do kogo należy się w tej
    >sprawie zgłosić: do ZUSU czy też do działu płac w mojej firmie?

    Do lekarza psychiatry... Kurcze, ja myślę co zrobić, żeby tego
    pierońskiego ZUSu, tego haraczu nie płacić, bo mnie w bankructwo
    wpędza, a Ty chcesz oddawać to z własnej woli? Jak chcesz płacić
    haracz, to wyślij go mi... Ode mnie możesz nawet coś w zamian
    dostać...

    Motto na dziś: "ZUS z pewnoscia jest instytucja przestepcza, ale nie
    mozna nazwac jej zorganizowana."

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-04-04 23:54:23
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Uzytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    <q...@4...com>

    Mozesz sie dobrowolnie oZUSowac - idz do ZUS'u.

    >Do lekarza psychiatry...

    ROTFLMAO
    Kiciek
    begin stv.exe

  • 4. Data: 2002-04-05 00:28:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ >tego obowiązku opłacać składki zusowskie??? Do kogo należy się w tej

    Nie jestem taki pewien... ;)
    (coś dziś mam natchnienie do wyszukiwania podstekstów)

    >+ Kurcze, ja myślę co zrobić, żeby tego
    >+ pierońskiego ZUSu, tego haraczu nie płacić, bo mnie w bankructwo
    >+ wpędza, a Ty chcesz oddawać to z własnej woli?

    No widzisz.
    A jeśli ze względu na porę jeszcze nie pomyliłem autorów
    to podsumowanie:
    - próby założenia DG
    - chęci płacenia ZUSu ze zleceń
    prowadzi do prostego wniosku:
    - niechęci do płacenia ZUSu z DG.

    Jeszcze myślisz (co zrobic) ?? ;)
    (do Budzika: mam iść spać czy dobrze gadam ? -:)!)

    [...]
    >+ Motto na dziś: "ZUS z pewnoscia jest instytucja przestepcza, ale nie
    >+ mozna nazwac jej zorganizowana."

    ROTFL ! Sam wymyśliłeś ??

    Pozdrowienia, Gotfryd (płacący ZUS)
    PS: ktoś na tych emerytów poskładać się musi. Problem z tym że
    na tych co NIE płacili całej "działki" też (wszyscy "szkodliwi",
    bo idą wcześniej a składkę mają/mieli taką samą jak "normalni")

  • 5. Data: 2002-04-05 18:59:13
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > [...]
    >
    > Nie jestem taki pewien... ;)
    > (coś dziś mam natchnienie do wyszukiwania podstekstów)

    Ja teżuważam że do psychiatry, ale ktoś mi zadał takie pytanie, więc
    chciałem się upewnić.

    > No widzisz.
    > A jeśli ze względu na porę jeszcze nie pomyliłem autorów
    > to podsumowanie:
    > - próby założenia DG

    Tu się zgadza :))

    > - chęci płacenia ZUSu ze zleceń
    > prowadzi do prostego wniosku:
    > - niechęci do płacenia ZUSu z DG.

    Myślałem o czymś innym ale...
    To jest nawet ciekawe, możesz rozwinąć tę myśl???

    > [...]
    >
    > ROTFL ! Sam wymyśliłeś ??

    ROTFL MAX, mogę wstawić jako sygnaturkę ???

> [...]
    > na tych co NIE płacili całej "działki" też (wszyscy "szkodliwi",
    > bo idą wcześniej a składkę mają/mieli taką samą jak "normalni")

    Takim altruistą to ja na pewno nie jestem :))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

  • 6. Data: 2002-04-06 16:14:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 5 Apr 2002 02:28:19 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> napisałbył:

    >[...]
    > Nie jestem taki pewien... ;)

    Dla mnie ZUS to najgorsze świństwo i nienawidzę ich do szpiku kości.
    Nie dziw się, że takie rady sugeruję, jak słyszę, że ktoś chce im
    oddawać kasę z własnej woli.

    > No widzisz.
    > A jeśli ze względu na porę jeszcze nie pomyliłem autorów
> [...]

    Nie rozumiem. Podkręć jasność wypowiedzi.

    >[...]
    >ROTFL ! Sam wymyśliłeś ??

    Nie. Przyszło do mnie ostatnio na listę z humorem... Ale popieram
    rencami i nogamy...

    >PS: ktoś na tych emerytów poskładać się musi.

    ZUS zjada 99% oddawanych im pieniędzy, więc nie mów, że to dla dobra
    jego biednej babci... Niech lepiej odda na jakąś instytucję
    charytatywną. Albo jeszcze lepiej -- niech se znajdzie jakiegoś
    biednego emeryta w okolicy i oddaje jemu. Kasa pójdzie bezpośrednio i
    w całości trafi do odbiorcy, a nie w 1% przy dobrych wiatrach.

    >Problem z tym że
    > na tych co NIE płacili całej "działki" też (wszyscy "szkodliwi",
    > bo idą wcześniej a składkę mają/mieli taką samą jak "normalni")

    Jak jeszcze był naprawdzę ,,szkodliwy'' i 20 lat tyrał na przodku, to
    niech mu ZUS lekkim będzie, bo i tak już chop zdrowia nie ma... Ale
    ilu takich, co to 40 lat ma, w biurze pracował i teraz wielki
    emeryt...

    Kiedyś było takie hasło, że problemy Polski są wynikiem hulaszczego
    trybu życia rencistów i emerytów... I chyba to prawda jest...

  • 7. Data: 2002-04-15 21:25:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Apr 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Nie jestem taki pewien... ;)
    >+
    >+ Dla mnie ZUS to najgorsze świństwo i nienawidzę ich do szpiku kości.

    Tak BTW: przypomniało mi się jak to ZUS zupełnie legalnie
    "zeżarł" dobrowolne składki płacone przez prowadzących DG
    w latach 70'tych (oczywiście z główną zasługą ustawodawców):
    dość dawno temu w 1PR słyszłem jak prezez ZUSu tłumaczył
    że "on rozumie [że Pani płaciła], ale *nie ma podstawy
    prawnej* żeby z tych wpłat liczyć jakąś emeryturę" !
    Prawda, wiarygodność tą drogą niebywale wzrosła :( :<
    (1. instytucji o nazwie ZUS 2. instytucji o nazwie RP)
    [...]
    >+ >>+ wpędza, a Ty chcesz oddawać to z własnej woli?
    >+ > No widzisz. [...]
    >+ Nie rozumiem. Podkręć jasność wypowiedzi.

    Na priv odesłałem do biura rachunkowego - IMO sprawy
    skomplikowane należy powierzać fachowcom, aczkolwiek
    w dyskusji [mhm...miejscami pyskówce] z tą myślą przewodnią
    sie nie odezwałem ;)

    [...]
    >+ Jak jeszcze był naprawdzę ,,szkodliwy'' i 20 lat tyrał na przodku, to
    >+ niech mu ZUS lekkim będzie, bo i tak już chop zdrowia nie ma...

    Problem nie w tym, że mu sie "nic nie należy" - tylko że
    tego NIKT NIE LICZYŁ (ile to będzie kosztowało za 20 lat).

    Pozdrowienia, Gotfryd