  • 1. Data: 2004-04-06 20:26:41
    Temat: Udzialowiec Sp. z o.o. a ZUS
    Od: " Mikolaj" <m...@g...pl>

    Witam,

    Sytuacja nastepujaca: dana osoba bedzie posiadac 5% udzialow w spolce z o.o.,
    nigdzie nie pracuje (jest obecnie na bezrobociu bez prawa do zasilku), czy za
    ta osobe nalezy odprowadzac ZUS?

    Dziekuje za udzielone odpowiedzi i pozdrawiam,

    Mikolaj

  • 2. Data: 2004-04-07 06:19:59
    Temat: Re: Udzialowiec Sp. z o.o. a ZUS
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik " Mikolaj" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mikolaj
    > Jeśli będzie dostawać jakieś pieniądze to tak od tej kwoty jaką dostanie
    brutto - skłaki ZUS - podatek (oprócz dywidendy raz na rok).
    TH
    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-04-07 06:47:23
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

> [...]
    o.o.,
    > nigdzie nie pracuje (jest obecnie na bezrobociu bez prawa do zasilku), czy

    Dywidenda NIE PODLEGA ZUS. Tylko i wyłącznie podatek od dywidendy WYPŁACONEJ
    w wysokości 19%

  • 4. Data: 2004-04-07 21:20:08
    Od: " Mikolaj" <m...@g...pl>

    > brutto - skłaki ZUS - podatek (oprócz dywidendy raz na rok).
    > TH

    Ok, to przedstawie to inaczej. Bedzie drugi udzialowiec po to aby to nie byla
    jednoosobwa sp. z o.o. w celu unikniecia latania do notariusza z kazda
    uchwala (ponoc slyszalem ze jezeli tylko jeden wlasciciel to wszystko
    notarialnie). Bedzie to osoba z mojej rodziny i nie bedzie w tej spolce ani
    zatrudniona ani, nomen omen, nie bedzie dostawac zadnych pieniedzy. Czy w
    takiej sytuacji, ZUS jest do ominiecia?

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2004-04-08 08:16:51
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Mikolaj,

    W Twoim liście datowanym 7 kwietnia 2004 (23:20:08) można przeczytać:
> [...]
    M> zatrudniona ani, nomen omen, nie bedzie dostawac zadnych pieniedzy. Czy w

    narazie nie ma ZUSu ale coś mi się zdaje że nasi ustawodawcy
    zaraz dostrzegą taką lukę i każdy krajowy udziałowiec-osoba
    fizyczna będzie musiał płacić ZUS

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 6. Data: 2004-04-09 06:31:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "TH" <i...@t...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik " Mikolaj" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > o.o.,
    > za

    > brutto - skłaki ZUS - podatek

    Niezależnei od tytułu z jakiego dostanie?
    Podasz jakąś podstawę prawną tego twierdzenia?