  • 11. Data: 2005-03-01 11:05:05
    Temat: Re: Ulga mieszkaniowa - raz jeszcze
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:d01hmi$8bp$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To się w końcu zdecyduj: trzeba zwracać ulgę czy nie?
    Decyzje podejmuje podatnik jak wiesz .
    Dla mnie ta odpowiedz jest potwierdzeniem płacenia podatku od sprzedaży
    nieruchomosci i chciałam rozwiać wątpliwośc pytajacego czy musi jeszcze
    oddawac ulge .Oczywiście odpowiedzi nie sa zródłem prawa wiem .
    Jesli masz inne zdanie to prosze Podatki pozwalaja na wszelkie interpretacje
    a niestety ta najważniejsze jest urzędowa.
    Wiola

  • 12. Data: 2005-03-01 12:06:58
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/1/2005 12:05 PM, Użytkownik Wiola napisał:

    > Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:d01hmi$8bp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > Decyzje podejmuje podatnik jak wiesz .

    Najpierw piszesz to:

    "Nie znam przepisu zabraniającego sprzedaż ale to moze troche kosztować
    jak były ulgi i odliczenia to trzeba to oddać takie prawo"

    potem przytaczasz to:

[...]

    Stąd moje pytanie. Więc IYO w końcu jak to jest?

    --
    gefragt

  • 13. Data: 2005-03-01 12:27:08
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

> [...]
    > ubiegłych odliczeń z tytułu wydatków budowlanych. "
    >
    > Stąd moje pytanie. Więc IYO w końcu jak to jest?
    -------------------------------------
    To było ogólne stwierdzenie trzeba zapłacić podatek moze niefortunnie
    napisałam trzeba oddac ulgi nie miałam na mysli oddawania dosłownie .
    Ale sądze że jednak dalsze moje odpowiedzi były raczej jednoznaczne .
    Pozdrawiam Wiola

  • 14. Data: 2005-03-01 12:54:01
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > napisałam trzeba oddac ulgi nie miałam na mysli oddawania dosłownie .
    > Ale sądze że jednak dalsze moje odpowiedzi były raczej jednoznaczne .

    Poczytalem i wreszcie wyrobilem sobie zdanie :)
    Byc moze sie myle, ale zgodnie z logika:

    1. Poniewaz mieszkanie, ktore kupilem (a teraz chce sprzedac) zostalo
    kupione po raz pierwszy (czyli nie z pieniedzy pochodzacych ze sprzedazy
    poprzedniego domu/mieszkania), to moge je sprzedac w dowolnym momencie i nie
    placic podatku od sprzedazy pod warunkiem, ze ZOBOWIAZE SIE PRZED
    NOTARIUSZEM, iz pieniadze uzyskane ze sprzedazy mieszkania wydam na kolejne
    mieszkanie/dom w ciagu 5 lat od momentu sprzedazy obecnego mieszaknia.

    2. Nie bede zmuszony do oddania z powrotnem ulgi podatkowej, ktora
    odliczylem w latach 2001-2002 z tytulu kupna mieszkania na rynku pierwotnym
    od developera.

    Wnioskuje wiec, ze moge smialo sprzedac teraz mieszkanie i jedynie musze
    pilnowac, by w ciagu pieciu lat z pieniedzy tych kupic kolejne :)

    W miedzy czasie zebralem podobne informacje od innych znajomych prawnikow i
    przewazaja wlasnie takie opinie, jak ta powyzej.

    Dziekuje wszystkim za pomoc

    Malin