  • 1. Data: 2008-01-08 10:23:41
    Temat: Ulga na dzieci AD2008
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Na dniach urodzi mi się córka. Czy w PIT-36 za 2008 r. będę mógł odliczyć
    te 1145(czy ile tam jest) od podatku ? W ustawie nie widzę żadnego warunku
    że dziecko ma
    być urodzone przed 1. stycznia, ale wolę się upewnić - bo może lepiej
    będzie przejść na liniowy
    (a 20. stycznia zbliża się wielkimi krokami) ?

    pozdr,
    tommyz

  • 2. Data: 2008-01-08 10:31:38
    Temat: Re: Ulga na dzieci AD2008
    Od: "P.H." <l...@s...kreml.zsrr>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.t4lwhrocipkhj4@unk...
> [...]
    > będzie przejść na liniowy
    > (a 20. stycznia zbliża się wielkimi krokami) ?

    TAK :-)
    tylko zwracam uwagę że za 2008r to będzie rozliczła się w 2009 a teraz
    rozliczasz się za 2007 roku i teraz nie możesz skorzystać z ulgi

  • 3. Data: 2008-01-08 10:36:16
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2008 o 11:31:38 P.H. <l...@s...kreml.zsrr> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>

    > TAK :-)
    > tylko zwracam uwage ?e za 2008r to bedzie rozlicz?a sie w 2009 a teraz
    > rozliczasz sie za 2007 roku i teraz nie mo?esz skorzystaae z ulgi

    :)

    dzięki

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-01-08 11:11:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:
> [...]
    > będzie przejść na liniowy
    > (a 20. stycznia zbliża się wielkimi krokami) ?

    Być może możesz przejść na liniowy *i* możecie skorzystać z ulgi na
    dziwecko. O ile tylko Twoja "druga połowa" ma do zapłacenia conajmniej
    1145 plz podatku.

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-01-08 11:12:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:
> [...]
    >
    > pozdr,
    > tommyz

    Być może możesz przejść na liniowy *i* możecie skorzystać z ulgi na
    dziwecko. O ile tylko Twoja "druga połowa" będzie miała do zapłacenia

  • 6. Data: 2008-01-08 11:15:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2008 o 12:11:55 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Być może możesz przejść na liniowy *i* możecie skorzystać z ulgi na
    > dziwecko. O ile tylko Twoja "druga połowa" ma do zapłacenia conajmniej
    > 1145 plz podatku.

    To jest jedna możliwość, druga jest taka że rozliczymy się za 2008 r.
    wspólnie - wybór
    trudny bo jeśli nie trafię to będzie sporo podatku w plecy, a czas na
    decyzję tylko do 20. stycznia.

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-01-08 11:17:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t...@o...pl wrote:

    > To jest jedna możliwość, druga jest taka że rozliczymy się za 2008 r.
    > wspólnie - wybór
    > trudny bo jeśli nie trafię to będzie sporo podatku w plecy, a czas na
    > decyzję tylko do 20. stycznia.

    Dobrze Ci radzę - rób jak chcesz ;-)

    Piotrek

  • 8. Data: 2008-01-08 11:30:32
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.t4lywnfgipkhj4@unk...

> [...]
    > wspólnie - wybór
    > trudny bo jeśli nie trafię to będzie sporo podatku w plecy, a czas na

    Przy okazji
    PIT za 2008 rok będziesz składać w 2009 roku.
    Jesli masz na myśli rozliczenie w 2008 roku za 2007 rok to ulgi w tym
    rozliczeniu odliczyc nie możesz, bo jest rozliczeniem za 2007 rok, kiedy
    dziecka nie miałeś, a więc nie jesteś uprawnionym do jej zastosowania.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-01-08 11:37:58

    Dnia 08-01-2008 o 12:30:32 Qulki <n...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > rozliczeniu odliczyc nie możesz, bo jest rozliczeniem za 2007 rok, kiedy
    > dziecka nie miałeś, a więc nie jesteś uprawnionym do jej zastosowania.

    Pytanie było jasne: ***Czy w PIT-36 za 2008 r. będę mógł odliczyć***