  • 11. Data: 2010-02-24 13:31:16
    Temat: Re: Ulga na internet
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysiek pisze:

    > mój bank też mi wyda... za 10 zł. / str.
    > Czyli za 12 miesięcy wyjdzie okrągłe 120 zł. :)

    Z pieczątką raczej nie będą potrzebne.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-02-24 13:34:01
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Liwiusz pisze:

    > Z pieczątką raczej nie będą potrzebne.

    w moim banku mogę wydrukować potwierdzenia do pół roku wstecz.

  • 13. Data: 2010-02-24 13:49:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tp wrote:
    > Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał

    > Odliczenie przysługuje temu, kto faktycznie płacił i ma na to dowody (w
    > postaci np potwierdzeń przelewów).

    i ma oczywiscie internet na siebie, a nie na kolege.

  • 14. Data: 2010-02-24 13:54:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysiek wrote:

    > w ogóle sytuacja jest taka, że osoba widniejąca na fakturze nie ma konta
    > bankowego i chcąc zmniejszyć koszty opłat za wpłaty pocztowe przekazuje
    > pieniądze innej osobie w gotówce.

    i do tego miejsca jest dobrze. Teraz nalezalo ta gotowka zaplacic w
    imieniu tej osoby. Jedyna metoda to u wierzyciela lub na poczcie.

    > Ta druga opłaca rachunki ze swojego
    > konta za darmo.

    czyli nie uzywa przekazanej jej gotowki. Gotowke zatrzymuje dla siebie,
    a placi fizycznie "innymi" pieniedzmi.

    > W tytułach przelewu jest wpisywany oczywiście numer
    > faktury za którą robiony jest przelew.

    bez znaczenia

    > No i co teraz? Ta osoba ma zwracać pieniądze skarbówce wraz z korektami
    > pomimo poniesienia kosztów na ten internet?

    jesti mowisz o poprzednich latach to w razie kontroli z US dowala sie na
    100% i ulga bedzie do zwrotu z odsetkami.

  • 15. Data: 2010-02-24 13:58:29
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    witek pisze:
    > jesti mowisz o poprzednich latach to w razie kontroli z US dowala sie na
    > 100% i ulga bedzie do zwrotu z odsetkami.

    to co teraz najlepiej robić?

  • 16. Data: 2010-02-24 13:58:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > jesti mowisz o poprzednich latach to w razie kontroli z US dowala sie na
    > 100% i ulga bedzie do zwrotu z odsetkami.

    A czym się różni sytuacja, kiedy:

    - pani na poczcie wykonuje przelew i potwierdza zapłatę na rachunku
    - żona wykonuje przelew i potwierdza zapłatę na rachunku?

    Kwestię konieczności/braku konieczności prowadzenia przez żonę DG pomińmy.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-02-24 13:59:30
    Temat: Re: Ulga na internetl
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ajgor wrote:

    > A jesli wpłacałem przelewami bankowymi przez internet,
    > i nie mam drukowanych dowodów w domu,
    > ale w każdej chwili na żądanie bank mi wyda potwierdzenia przelewów, to może
    > być?

    jesli mowisz o placeniu za swoj internet to moze byc.

    w czasie kontroli bedziesz musial przyniesc faktury i potwierdzenia
    przelewow. I dopiero wowczas bedziesz musial to sobie wydrukowac.
    Wiec zadbaj o to, zebys za 5 lat np. tez byl w stanie je wydrukowac lub
    wydrukuj teraz zanim sie na bank obrazisz i zamkniesz tam konto.

  • 18. Data: 2010-02-24 14:06:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A czym się różni sytuacja, kiedy:
    >
    > - pani na poczcie wykonuje przelew i potwierdza zapłatę na rachunku
    > - żona wykonuje przelew i potwierdza zapłatę na rachunku?

    stosownymi uprawnieniami, pozwoleniami na prowadzenie tego typu
    czynnosci posrednictwa.

    banku tez nie mozesz sobie otworzyc tylko dlatego, ze tak chcesz.

  • 19. Data: 2010-02-24 14:09:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jak na poczcie wpłacała inna osoba, to US i tak nie znajdzie na to
    > dowodu.

    Zalezy jak oplacala.
    Jesli oplacala wypelniajac polecenie wplaty gotowkowej i wpisala swoje dane
    jako wplacajacego... no to...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2010-02-24 14:09:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > stosownymi uprawnieniami, pozwoleniami na prowadzenie tego typu
    > czynnosci posrednictwa.
    >
    > banku tez nie mozesz sobie otworzyc tylko dlatego, ze tak chcesz.

    Ale masz jakieś wsparcie (np. orzeczenie), że nie mogę przyjąć
    pieniędzy od rodziny i zapłacić nimi poprzez przelew ze swojego banku?

    --
    Liwiusz