  • 1. Data: 2003-10-27 16:18:42
    Temat: Re: Ulga remontowa 2003 - POMOCY !!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Oct 2003, om wrote:

    >+ Już wiem! przysługuje (informacja z US)

    Ustnej ?
    Zajrzeć do groups.google, zapodać "zaawansowane" i popytać
    o "ustne" na *.podatki ! Nie żebym twierdził że znam
    przepisy lepiej niż skarbówka :), ale IMHO czasem dobrze
    podejść "z taką pewną nieśmiałością" do wyjaśnień.
    Za 5 zł można dostać wyjaśnienie na piśmie, nie zwalnia
    (w razie błędnej interpretacji) od zapłacenia podatku ale
    zwalnia od ukarania.

    BTW: i pisać pod cytatem !
    No bo jak teraz wygląda moje kolejne pytanie ;) jak niżej:

    >+ Użytkownik "om" <o...@g...pl> [...]
    [...]
    >+ > Zawarłam umowę przedwstępną na zakup mieszkania. [...]
    >+ > Wiem, że podstawą jest
    >+ > tytuł prawny do lokalu mieszkalnego. Nigdzie jednak nie znalazłam
    >+ > informacji, czy umowa przedwstępna stwierdza właśnie ten tytuł?

    Po pierwsze nie zapodałaś jaka to była forma umowy: notarialna
    czy "tylko" pisemna ?
    I bardzo poproszę o nazwę owego "tytułu" dla obu przypadków :)
    Przepisy są dość formalne i jeśli istnieje "tytuł" to ma
    swoją nazwę lub określenie.
    IMO to jest "tytuł", owszem, ale do *umowy* (ale *nie* samej
    nieruchomości :)) i nazywa się "przyrzeczenie" (art. 389 KC
    i dalsze).
    Kwestię czy "przyrzeczenie" (wg KC) dotyczy 'tylko' umowy (IMO)
    czy samego przedmiotu umowy (IMO nie) proponuję roztrząsać
    na grupie .prawo, tam są fachowcy :) (zresztą "fahofcy",
    osoby oskarżone o trollowanie i antytrolle też są, wziąć
    pod uwagę poproszę - szczególnie jak wybuchnie z powodu
    takiego pytania wojna np. o ochronę praw osobistych :)).

    FYI: na .prawo kilka dni temu przewaliła się dyskusja o "drobnej"
    różnicy w przedwstępnej umowie notarialnej i "pisemnej zwykłej"
    wobec umowy o sprzedaż nieruchomości. Polecam rozeznać :)

    >+ > mnie do archiwum, bo przeglądnięcie około 1000 postów
    >+ > jest nie na moje siły.

    To jest mały pikuś: rozpoczynającym DG zalecam przeczytanie
    jakichś 3000 postów tak "na początek". I sam tak zrobiłem
    (kiedyś, nie żałuję !) :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-10-28 10:00:04
    Temat: Ulga remontowa 2003 - POMOCY !!!
    Od: "om" <o...@g...pl>

    Witam Wszystkich!

    Zawarłam umowę przedwstępną na zakup mieszkania. W tym roku jeszcze oddanie.
    Zawarcie aktu notarialnego przewidziane jest w 2004 roku. Czy wobec tego
    mogę skorzystać jeszcze w tym roku z ulgi remontowej? Wiem, że podstawą jest
    tytuł prawny do lokalu mieszkalnego. Nigdzie jednak nie znalazłam
    informacji, czy umowa przedwstępna stwierdza właśnie ten tytuł?
    Bardzo prosze o odpowiedź osób znających temat. Tylko proszę nie odsyłajcie
    mnie do archiwum, bo przeglądnięcie około 1000 postów jest nie na moje siły.

    Pozdrawiam,
    Małgorzata

  • 3. Data: 2003-10-28 15:17:27
    Od: "om" <o...@g...pl>

  • 4. Data: 2003-10-29 07:49:31
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > To jest mały pikuś: rozpoczynającym DG zalecam przeczytanie
    > jakichś 3000 postów tak "na początek". I sam tak zrobiłem
    > (kiedyś, nie żałuję !) :)

    Taa...szkoda, że najczęstszy sposób korzystania z tej listy to jest
    najpierw:

    "nie odsyłajcie mnie do archiwum, bo przeglądnięcie około 1000 postów
    jest nie na moje siły."

    a potem:

    "Wiem, nieznajomość prawa szkodzi.
    Ale może jeszcze coś da się odkręcić..."