  • 1. Data: 2003-10-27 16:12:43
    Temat: ukryty podatek - jak, gdzie skarzyc?
    Od: "Michał Lewczuk" <m...@s...com>

    DU Nr 176 - 1718

    http://www.lex.it.pl/serpra/pdf/d03h18.pdf

    wyszlo takie rozporzadzenie ministra infrastruktury.

    moim zdaniem, oplaty te, to oplaty administracyjne. nie powinny byc wiec
    wyzsze niz koszty administracyjne.

    dlaczego na przyklad w takim razie koszt zmiany adresu w decyzji koncesyjnej
    kosztuje 1000 zl?? czy takie sa koszty zmiany adresu gdzies w papierach?????

    mnie najbardziej dotyczy koszt przeprowadzenia egzaminu na licencje
    samolotowa. zgodnie z tym rozporzadzeniem za licencje turystyczna trzeba
    zaplacic 200 zl za egzamin teoretyczny (do tej pory bylo 20 zl... i to
    podobno wystarczalo na pokrycie kosztow egzaminu) oraz 800 zl za egzamin
    praktyczny. co ciekawe oplata za egzamin praktyczny to tylko oplata za
    przydzielenie instruktora. za lot egzaminacyjny trzeba zaplacic samemu. oni
    tylko daja skierowanie do odopowiedniego instruktora. z ktorym trzeba sie
    skontaktowac we wlasnym zakresie. do wczoraj to nie kosztowalo nic, a paniom
    w urzedzie lotnictwa cywilnego zajmowalo jakies 10 minut... dlaczego wiec
    trzeba placic 800 zl????

    dodatkowo... koszt przeprowadzenia egzaminu teoretycznego na licencje
    szybowcowa (100zl) i samolotowego (600zl) jest prawie identyczny. podobna
    ilosc przedmiotow do zdania u tych samych egzaminatorow na tej samej sesji
    egzaminacyjnej. czy moga wiec wystepowac roznice w oplacie za taki egzamin??

    jestem studentem. i nawet jak skozystam z zapisanej w tym rozporzadzeniu
    znizki 50% to nadal jest to dla mnie zbyt duza kasa... bo ja ciezko pracuje
    na kazde 50 zl by moc robic to co kocham...

    w Polsce robi sie wszystko by zachamowac rozwoj malego lotnictwa cywilnego.
    problem w tym, ze wiekszosc entuzjastow ledwo wiaze koniec z koncem... z
    trudem znajduja jakies pieniadze by moc polatac... a tu chora administracja
    chce zjesc spora czesc tych srodkow.

    jakie moga bys podstawy prawne zaskarzenie takiego rozporzadzenia?

    bardzo prosze o konkretne odpowiedzi. raczej nie interesuje mnie narzekanie
    na Pola, ULC, czy cokolwiek innego. juz sam wystarczajaca duzo przeklenstw
    wypowiedzialem :( co zrobic, gdzie skarzyc to rozporzadzenie?
    ile czasu moze trwac uniewaznienie tych stawek????

    Pozdrawiam,
    Michal Lewczuk

  • 2. Data: 2003-10-27 16:35:55
    Temat: Re: ukryty podatek - jak, gdzie skarzyc?
    Od: "Michał Lewczuk" <m...@s...com>

    > w Polsce robi sie wszystko by zachamowac rozwoj malego lotnictwa
    cywilnego.
    przepraszam. zaHamowac. to z nerwow :(

    jakie sa szanse na uznanie takiej skargi przez NSA?

    z tego co znalazlem w ustawie o NSA to najpierw musze wystapic do
    ministerstwa infrastruktory (organ wydajacy rozporzadzenie) o zmiane. i
    ewentualnie po 30 dniach moge skarzyc do NSA.

    czy tak to wyglada?

    prosze pomozcie. naprawde nie mam zamiaru placic im tego haraczu. a latac
    chce!! i nie zamierzam przestac przez chore przepisy.

    Michal

  • 3. Data: 2003-10-28 08:43:29
    Temat: Odp: ukryty podatek - jak, gdzie skarzyc?
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Lewczuk <m...@s...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bnjh2h$1bpo$...@f...acn.pl...
> [...]
    >
    > prosze pomozcie. naprawde nie mam zamiaru placic im tego haraczu. a latac
    > chce!! i nie zamierzam przestac przez chore przepisy.

    Skarżyć możesz ale czy cokolwiek to zmieni bardzo wątpliwe. Ta sama historia
    była z wymianą praw jazdy. Dowód osobisty opłata 30 zetów, PJ opłata 70
    zetów. Podobny format, podobna ilość danych. Opłaty są ustalane nie według
    kosztów tylko według potrzeb kasującego. Poza tym kto może mi zagwarantować
    że w połowie np. przyszłego roku nie zostanie zarządzona ponowna wymiana PJ?
    Moje ważne było bezterminowo. W końcu zapłaciłem za nie. Ale ktoś pomyślał i
    znalazł dobre źródło dochodu. I takimi posunięciami naszego (?) rządu
    możemy być uszczęśliwiani co roku. Zresztą już jesteśmy.
    Pozdrawiam.