  • 1. Data: 2003-10-27 16:05:44
    Temat: PILNE !!! :) Czy mogę w koszty ????
    Od: "HALKOMP nowe technologie" <h...@p...onet.pl>

    Czy mogę wpisywać w koszty część opłaty najmu (jedno pomieszczenie w
    mieszkaniu wydzielone na biuro), koszt energii (sublicznik dla 1
    wydzielonego pomieszczenia), telefon (tylko rozmowy firmowe - biling) oraz
    internet. Mieszkanie wynajmuje od niedawna na siebie (osoba prywatna),
    właściciel nie może wynajmować firmom tylko na cele mieszkaniowe (skorzystał
    z jakiejś ulgi na budowę na cele mieszkaniowe) oraz moja działalność
    zarejestrowana jest na inny adres (mój poprzedni zamieszkania). Jak to
    wszystko zrobić aby było najlepiej ? :) Jeżeli mogę to jakie brać faktury ?
    na jaki adres działalności czy obecnego wynajmu ?

    Dziękuję za pomoc i sugestię.

  • 2. Data: 2003-10-29 22:26:00
    Temat: Re: PILNE !!! :) Czy mogę w koszty ????
    Od: "Ryszard G" <r...@S...wp.pl>

    Użytkownik "HALKOMP nowe technologie" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bnjfsu$28t$1@news.onet.pl...
> [...]
    > internet. Mieszkanie wynajmuje od niedawna na siebie (osoba prywatna),
    > właściciel nie może wynajmować firmom tylko na cele mieszkaniowe

    Jesteś na dobrej drodze, aby narobić mu kłopotów US.

> [...]
    ?
    > na jaki adres działalności czy obecnego wynajmu ?

    Pewnie właścicielowi nie chodzi o ulgi ale oto, że wynajem na cele
    mieszkaniowe jest zwolniony z vat a na inne cele ( w tym działalności
    gospodarczej) jest stawka vat 22%.
    Bez jego zgody _nie wolno_ ci w tym lokalu prowadzić działalności.

    pozdrawiam
    Ryszard