  • 1. Data: 2003-04-06 13:16:03
    Temat: Ulga remontowa - co moge odliczyc?
    Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl>

    Witam wszystkich. :)

    Odliczam w 2002 roku remont mieszkania.
    To, co potrzebowałem do remontu, kupowałem na fakturę VAT.
    Niestety chyba wszystkiego nie mogę odliczyć (pędzle,
    pojemniki, folie itp.?). Gdzie mogę znaleźć listę co mogę
    odliczyć, a co nie?
    I czy wtedy wystarczy zsumować z faktur pozycje do odliczenia,
    czy taka faktura zawierająca pozycję nie nadającą się
    do odliczenia jest nieważna?

    pozdry
    Ciah:o)

  • 2. Data: 2003-04-06 20:45:35
    Temat: Re: Ulga remontowa - co moge odliczyc?
    Od: "Betty" <n...@o...pl>

    Użytkownik "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > To, co potrzebowałem do remontu, kupowałem na fakturę VAT.
    > Niestety chyba wszystkiego nie mogę odliczyć (pędzle,

    narzedzi sie nie odlicza

> [...]
    > I czy wtedy wystarczy zsumować z faktur pozycje do odliczenia,
    > czy taka faktura zawierająca pozycję nie nadającą się

    z faktury wybierasz pozycje do odliczenia, sumujesz i odliczasz. Na fakturze
    obok np. zaprawy murarskiej mozesz miec pampersy, kupione na innym stoisku,
    a odliczasz tylko zaprawe ;-)

    > pozdry
    > Ciah:o)

    pozdr.

  • 3. Data: 2003-04-06 22:46:55
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Betty" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > z faktury wybierasz pozycje do odliczenia, sumujesz i odliczasz. Na fakturze
    > obok np. zaprawy murarskiej mozesz miec pampersy, kupione na innym stoisku,
    > a odliczasz tylko zaprawe ;-)

    No pampersy to można :-) potraktować jako materiał zużyty przez wykonawcę w
    czasie pilnego wykorzystywania zaprawy murarskiej.

    Ryszard

  • 4. Data: 2003-04-07 05:51:52
    Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl>

    "Ryszard G" <r...@w...pl> se napisał(a)
    > Użytkownik "Betty" <n...@o...pl> napisał

    > No pampersy to można :-) potraktować jako materiał zużyty przez wykonawcę w
    > czasie pilnego wykorzystywania zaprawy murarskiej.

    Qrna - chociaż już sporo wiem jak z tymi fakturami,
    to nadal nie wiem co mogę odliczać, a co nie. ;)
    Znaczy narzędzi nie mogę. A rurki, kolanka, śrubki itd.?
    Wiatrak do łazienki? Lustro? Kompakt WC? Brodzik?
    Kabina? Umywalka? Szafka pod umywalkę? itd...
    Nie ma jakiejś strony z listą co można? ;)

    pozdry
    Ciah:o)

  • 5. Data: 2003-04-07 15:00:23
    Od: "Betty" <n...@o...pl>

> [...]
    a odliczasz tylko zaprawe ;-)

    > Qrna - chociaż już sporo wiem jak z tymi fakturami,
    > to nadal nie wiem co mogę odliczać, a co nie. ;)

    A rurki,
    tak
    kolanka,
    tak
    śrubki itd.?
    nie wiem :) ale chyba tak, bo na trwałe związane są ... no tak, jak
    gwoździe, można ;)
    > Wiatrak do łazienki?
    tak
    Lustro?
    nie
    Kompakt WC? Brodzik?
    > Kabina? Umywalka? Szafka pod umywalkę? itd...
    tak

    > Nie ma jakiejś strony z listą co można? ;)

    jest mnostwo (google)
    http://podatki.interia.pl/ulgi2/remontowa?aid=13961&
    s=2

  • 6. Data: 2003-04-08 05:42:27
    Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl>

    "Betty" <n...@o...pl> se napisał(a)
    > http://podatki.interia.pl/ulgi2/remontowa?aid=13961&
    s=2
    > http://podatki.interia.pl/ulgi2/remontowa

    Dzięki wielkie. Jako stary wyszukiwacz chyba wykazałem się
    nierozgarnięciem, albo nienależnym przyłożeniem do tematu. ;)

    Chciałbym zadać chyba już ostatnie lamerskie pytanie.
    Na materiały mam rachunki, na prace remontowe nie,
    bo wykonywałem je sam. Czy nadal mogę odliczyć materiały? :)
    Pytanie chyba durne, ale polskie przepisy US chyba jeszcze
    głupsze, a nie chciałbym obudzić się z ręką w nocniku. ;)

    pozdry i dzięki wielkie
    Ciah:o)

  • 7. Data: 2003-04-08 06:05:44
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > "Betty" <n...@o...pl> se napisał(a)
    >

    > Chciałbym zadać chyba już ostatnie lamerskie pytanie.
    > Na materiały mam rachunki, na prace remontowe nie,
    > bo wykonywałem je sam. Czy nadal mogę odliczyć materiały? :)
    Tak możesz odliczyc tylko same materiały nie warunku posiadania rachunku za
    usługe.
    Wiola

  • 8. Data: 2003-04-08 06:13:22
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak możesz odliczyc tylko same materiały nie warunku posiadania rachunku
> [...]
    -------------------------------------
    Poprawka
    Mialo być "nie ma warunku."Jak zwykle zjadłam słowo.
    Wiola

  • 9. Data: 2003-04-08 17:21:19
    Od: "CIAho" <ciahol@_wywal_poczta.onet.pl>

    "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> se napisał(a)
    > Tak możesz odliczyc tylko same materiały
    > nie warunku posiadania rachunku za usługe.

    bardzo dziękuję wszystkim za pomoc :)

    pozdry
    Ciah:o)