  • 1. Data: 2003-04-06 15:33:40
    Temat: komp. środek trwały i ulepszenie-naprawa
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Był sobie komp, który został wciągnięty na stań środków trwałych i jest
    umarzany comiesięcznie. Teraz będzie przechodził renowację wymiana dysku,
    procesora, pł.głównej, grafiki - spora kwota - ponad 1500 zł. Nie jest to
    jednorazowy zakup ale etapami, za to w ciągu jednego miesiąca (nie wiem czy
    ma to jakieś znaczenie)
    Jak to teraz zakwalifikować? Czy jako ulepszenie środka trwałego, czy można
    jednorazowo w koszty?
    Działalnośc to kpir + vat
    z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    PawełJ

  • 2. Data: 2003-04-07 06:52:38
    Temat: Re: komp. środek trwały i ulepszenie-naprawa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Apr 2003, pawel J wrote:

    >+ Witam.
    >+ Był sobie komp, który został wciągnięty na stań środków trwałych i jest
    >+ umarzany comiesięcznie.

    Z ciekawości: od jakiej wartości początkowej ? Ponad 3500 zł ??

    >+ Teraz będzie przechodził renowację wymiana dysku,
    >+ procesora, pł.głównej, grafiki - spora kwota - ponad 1500 zł.

    Poszukaj w okolicy - dywagowałem sobie nt. "rekonstrukcji"
    i "odbudowy". Niemniej jak poszukasz jeszcze z 2..3 tygodnie dookoła
    to znajdziesz dyskusje nt. granicy ulepszeń: do 3500 zł możesz
    zaliczyć jednostkowo w koszt.
    Zajrzyj do UoPDoOF art. 22g. Dla ew. leni wybór w postaci p.17:
    ++++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych
    środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się o sumę
    wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części
    składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza
    3500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone, jeżeli wydatki poniesione
    na przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację
    powodują wzrost ich wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia
    przyjęcia środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności okresem
    używania, zdolnością wytwórczą, jakością produktów uzyskiwanych za pomocą
    ulepszonych środków trwałych i kosztami ich eksploatacji.
    ----

    >+ Jak to teraz zakwalifikować? Czy jako ulepszenie środka trwałego, czy można
    >+ jednorazowo w koszty?

    Dopóki do 3500 zł nie dojdziesz to nie masz problemu (w KUP).
    A powyżej musisz sobie dopiero łamać głowę na interpretacją :(

    pzdr, Gotfryd