  • 1. Data: 2003-04-05 22:18:23
    Temat: Odliczenie na cele zwiazane z wykonywanym zawodem - co to oznacza
    Od: "piotrek" <f...@w...pl>

    Wlasnie mecze sie z pitami

    co dokladniej oznacza sformulowanie "zwiazanych bezposrednio z
    wykonywanem zadowem i wykonywana praca" chodzi o wydatki na zakup
    pomocy naukowych

    czy sa jakies wykladnie? co mowi praktyka urzedow skarbowych?

    czy jesli ktos jest fotografem, ale korzysta tylko z fotografii
    analogowej, moze odliczyc komputer? tumaczac, ze chce sie tez
    doksztalcic z fotografii cyfrowej?

    albo odwrotnie informatyk, czy moze odliczyc aparat
    fotograficzny, motywujac to tym, ze co prawda do pracy nie jest
    mu potrzebne obecnie, ale chce sie doksztalcic z grafiki
    komputerowej i tworzenia stron WWW?

    albo czy nauczyciel angielskiego moze odliczyc komputer
    tlumaczac, ze sluzy mu do nauki jezyka?

    i na koniec czy sa jakies szczegolne wymogi co do dokumentow
    potwierdzajacych powiazanie z wykonywanym zawodem?

    wiem ze odliczyc mozna na podstawie faktury vat, czy sa jakies
    dodatkowe wymogi na taka fakture? np. czy vat musi byc niezerowy
    (kiedys chyba obilo mi sie cos takiego o uszy, ze jesli ksiazka
    ma zerowy vat nie mozna jej odliczyc, ale nie jestem pewien)

    dzieki :)

  • 2. Data: 2003-04-07 19:59:48
    Od: "piotrek" <f...@w...pl>

    nikt mi nie doradzi jak ponizej?

    przejrzalem archiwa ale nadal nie wiem, co znaczy zwiazany z
    wykonywanym zawodem

    czy naprawde wszystko zalezy od panienki z okienka? ;)))
    (sympatycznej oczywiscie :))

    czy ktos mial kontrole i jak takie udowodnianie wygladalo w
    praktyce?

    i jeszcze jedno pytanko - wyszedl problem rat - jesli kupuje cos
    na raty to jako koszt moge zaliczyc te raty, ktore zaplacilem w
    danym roku (tak mi wyszlo z archiwum), czy pozostale raty moge
    wykorzystac w uldze za kolejny rok (zakladajac ze te ulgi by
    pozostaly, co watpliwe)?

    wowczas oplacaloby sie kupowac na raty 3-4 miesiace przed koncem
    roku

  • 3. Data: 2003-04-07 20:25:51
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "piotrek" <f...@w...pl> wrote in message
    > nikt mi nie doradzi jak ponizej?
    >
    > przejrzalem archiwa ale nadal nie wiem, co znaczy zwiazany z
    > wykonywanym zawodem
    ma być wykorzystywany w pracy, tak najogólniej, ma w niej pomagać, jest
    narzedziem tej pracy itp itd, definicji nie ma

    > czy naprawde wszystko zalezy od panienki z okienka? ;)))
    > (sympatycznej oczywiscie :))
    tak

    > czy ktos mial kontrole i jak takie udowodnianie wygladalo w
    > praktyce?
    ja nie

> [...]
    tak

    >, czy pozostale raty moge
    > wykorzystac w uldze za kolejny rok (zakladajac ze te ulgi by
    tak

    > wowczas oplacaloby sie kupowac na raty 3-4 miesiace przed koncem
    > roku
    tak

  • 4. Data: 2003-04-07 20:47:09
    Od: "piotrek" <f...@w...pl>

    >ma być wykorzystywany w pracy, tak najogólniej, ma w niej
    pomagać, jest
    >narzedziem tej pracy itp itd, definicji nie ma

    a czy moze sluzyc do rozwijania swoich umiejetnosci zawodowych -
    np. informatyk chce wejsc w temat stron internetowych i kupuje do
    tego celu aparat cyfrowy?

  • 5. Data: 2003-04-07 21:01:42
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > pomagać, jest
    > >

    > a czy moze sluzyc do rozwijania swoich umiejetnosci zawodowych -
    > np. informatyk chce wejsc w temat stron internetowych i kupuje do
    > tego celu aparat cyfrowy?

    Mogę się wypowiadać tylko w sowim imieniu.

    Wiesz, do rozwijania swoich umiejętności to nie za bardzo, to ma służyć
    twojej pracy, czyli tego co robisz w pracy. Wystarczy, żeby US wysłał do
    szefa pisemko z prośbą o zakres obowiązków i bardzo szybko wyjdzie, że ten
    aparat z twoją pracą jak programista systemowy, albo administrator baz nie
    ma za wiele wspólnego.
    Ale np. programista www (np troszkę więcej niż koder), tudzież grafik
    komputerowy zapewne nie będzie miał kłopotów z wytłumaczeniem po co mu
    aparat.