  • Data: 2006-05-09 11:04:28
    Temat: Re: Ulga w ZUS - wątpliwość
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 8 May 2006 18:53:38 +0200, Tomek napisał(a):

    > Chcę skorzystać z niższej ulgi w ZUS dla nowo powstałych firm. Wiem że nie mogę
    > świadczyć usług poprzedniemu pracodawcy. Załóżmy jednak że po jakimś czasie
    > wystawiłbym fakturę dla mojego byłego pracodawcy, albo dla jego spółki córki
    > (prędzej czy później myślę że to nastąpi). Co wtedy się stanie ? ZUS przywali mi
    > karę czy też tylko w tym miesiącu w którym wystawiłem fakturę dla byłego
    > pracodawcy będę musiał zapłacic pełny ZUS?

    Prawo do ulgowego ZUSu:
    - działa przez 2 lata,
    - nie przysługuje tym, którzy świadczą usługi dla byłego pracodawcy przed
    zakończeniem roku kalendarzowego następnego po tym, w którym pracowali.

    Czyli wnioski smutne: raz się wyda że wystawiłeś fakturę pracodawcy i ZUS
    uznaje, że w ogóle nie miałeś prawa korzystać z ulgi w składkach - a tym
    samym musisz zapłacić wszystkie zaległe składki razem z odsetkami.

    Co do spółki-córki... Tu już nie byłbym taki pewny. Co gorsza, nikt nie
    będzie pewny, bo ZUS to sobie z fusów wyciąga jaka dzisiaj będzie wykładnia
    prawa :( No i zawsze pozostaje po prostu przepuścić fakturę przez firmę
    trzecią.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944