  • 11. Data: 2007-11-13 13:20:36
    Temat: Re: Ulgowy zus, spółka cywilna i były pracodawca
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To weź przepis ;)
    > Leży tu:
    > http://www.gofin.pl/5,39,30881,0.html
    > ...art.18a :)

    Dla wyjaśnienia - spółka cywilna nie prowadzi działalności gospodarczej,
    spółka wszak nie ma wpisu - mają go wspólnicy, każdy swój.
    A więc ten przepis dotyczy każdego wspólnika rozłącznie z innymi
    wspólnikami.
    Spółka cywilna nie jest też osobą.
    Przepisy ZUSowskie nie dotyczą spółek, dotyczą osób.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2007-11-13 23:10:44
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2007 14:20:36 +0100, Maddy napisał(a):

> [...]
    > spółka wszak nie ma wpisu - mają go wspólnicy, każdy swój.
    > A więc ten przepis dotyczy każdego wspólnika rozłącznie z innymi

    OK, dzięki za uspokojenie mnie :) Pewnie ZUS, gdyby mógł, to by zabrał
    ulgowy haracz nawet przy mętnych podejrzeniach - ale faktycznie chyba nie ma
    się o co martwić :)

    P.S. Jak już jesteśmy przy ulgowym ZUSie - to jak to wygląda, gdy w pewnym
    momencie osoba prowadząca DG postanowi oficjalnie z tego zrezygnować i
    zacząć świadczyć usługi dla byłego pracodawcy przed upływem wymaganego
    okresu? Zmienia swój status w ZUSie od tego dnia/miesiąca, czy też ma to
    mniej przyjemne konsekwencje - jak np. uznanie, że od początku nie miała
    prawa do ulgi? Bo pewnie w przypadku podatku liniowego jest ten mniej
    przyjemny scenariusz - w końcu sposób opodatkowania wybiera się na cały rok...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 13. Data: 2007-11-13 23:21:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > prawa do ulgi? Bo pewnie w przypadku podatku liniowego jest ten mniej
    > przyjemny scenariusz - w końcu sposób opodatkowania wybiera się na cały

    W pzypadku podatku liniowego ow mniej przyjemny (chociaz to zalezy)
    scenariusz wynika wprost z ustawy, ktora nakazuje przeliczyc caly dochod wg
    skali progresywnej. Zauwaz, ze gdy wypadasz z ryczaltu (z roznych przyczyn)
    nie ma az tak darstycznych konsekwencji (no bo w koncu bylbys w plecy kupe
    kosztow). W przypadku ulgowego ZUS-u chyba nie ma w ustawie przepisu
    nakazujacego rekalkulacje wszystkich skladek wstecz.

    Pozdrawiam
    SDD