  • 1. Data: 2007-11-12 19:43:51
    Temat: Jak zmniejszyć podatek za pracę w Belgii?
    Od: "zachar" <zacharek<wytnij_to>@interia.pl>

    Witam grupowiczów.
    Piszę tego posta w imieniu kolegi, który przepracował cały 2007 w
    Belgii.Jego kolega z pracy, również Polak w US dowiedział się, że musi
    dopłacić różnicę pomiędzy podatkiem zapłaconym w Belgii a podatkiem,
    należnym od uzyskanego dochodu w PL.
    Teraz jest pytanie: co można zrobić, żeby Skarb Państwa okradł go z jak
    najmniejszej kwoty?
    Czy to prawda, że powinien się w tym roku kalendarzowym wymeldować, żeby nie
    płacić podatku za 2008 rok?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-12 20:15:37
    Temat: Re: Jak zmniejszyć podatek za pracę w Belgii?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zachar <zacharek wrote:
    > Teraz jest pytanie: co można zrobić, żeby Skarb Państwa okradł go z jak
    > najmniejszej kwoty?

    Iść do doradcy podatkowego

    > Czy to prawda, że powinien się w tym roku kalendarzowym wymeldować, żeby nie
    > płacić podatku za 2008 rok?

    Nie.
    nawet kilkuletni tymczasowy wyjazd z Polski nie zwalnia z płacenia
    podatku w Polsce.

  • 3. Data: 2007-11-12 21:06:12
    Od: "zachar" <zacharek<wytnij_to>@interia.pl>

    > Iść do doradcy podatkowego

    Żeby go doradca okradł ?? :D

    > Nie.
    > nawet kilkuletni tymczasowy wyjazd z Polski nie zwalnia z płacenia podatku
    > w Polsce.

    Kilkuletni tymczasowy? To jest coś takiego? <szok>

  • 4. Data: 2007-11-12 21:11:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zachar <zacharek wrote:

    > Żeby go doradca okradł ?? :D

    A ty przepraszam z jakiego zaścianka?

    > Kilkuletni tymczasowy? To jest coś takiego? <szok>

    A uważasz, że np. 5-letni wyjazd na studia nie jest tymczasowy.
    Tylko nie pisz później, że US cię okrada bo chce podatek za czas pobytu.

  • 5. Data: 2007-11-13 00:09:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zachar @interia.pl>" <zacharek<wytnij_to> napisał w wiadomości

    > Kilkuletni tymczasowy? To jest coś takiego? <szok>

    Jest. Jesli w kraju masz jakis dom, mieszkanie, plac, jesli masz tu cos
    swojego, dokad mozesz wrocic, to wyjazd nawet na 5 lat bedzie tymczasowy i
    ja szoku nie widze!
    Jesli wyprzedasz tu wszystko, wszystko polikwidujesz a przyjechawszy
    bedziesz sie mogl zatrzymac tylko "u cioci" lub w hotelu (za to za granica
    bedziesz maial swoj dom) - to wtedy wyjezdzasz "na stale".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-11-13 00:40:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
> [...]
    > bedziesz sie mogl zatrzymac tylko "u cioci" lub w hotelu (za to za granica
    > bedziesz maial swoj dom) - to wtedy wyjezdzasz "na stale".

    tez nie do końca prawda.
    Weź to od drugiej strony.
    jeśli za granicą masz dom, mieszkanie, rodzinę, pracę i nie zamierzasz
    wrócic, to twój wyjazd z Polski ma charakter stały. Czy coś masz w
    Polsce czy nie ma małe znaczenie. Niczego nie musisz wyprzedawać.
    Od 2007 roku wprowadzili bardziej normalne kryterium.
    Oprócz tego co powyżej jeśli w Polsce przebywasz dłużej niż 183 dni to
    płacisz podatek od całości swoich dochodów w Polsce.

  • 7. Data: 2007-11-13 22:12:50
    Od: "zachar" <zacharek<wytnij_to>@interia.pl>

    > A ty przepraszam z jakiego zaścianka?

    Ze Szczecina, to górny lewy róg mapy...

    > A uważasz, że np. 5-letni wyjazd na studia nie jest tymczasowy.
    > Tylko nie pisz później, że US cię okrada bo chce podatek za czas pobytu.

    Nie, wg mnie nie jest tymczasowy. Uważasz, że 5 lat w więzieniu to
    tymczasowy pobyt za kratami?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-11-13 22:17:22
    Od: "zachar" <zacharek<wytnij_to>@interia.pl>

> [...]
    > bedziesz sie mogl zatrzymac tylko "u cioci" lub w hotelu (za to za granica
    > bedziesz maial swoj dom) - to wtedy wyjezdzasz "na stale".

    A jeśli jedyny jego majątek w PL to 10letnie BMW to mieszka tu, czy tu nie
    mieszka? Przed wyjazdem do Belgii mieszkał u swoich rodziców, nie ma swojego
    mieszkania, domu, placu, żony, dzieci itp. JEDYNY majątek zapisany na niego,
    to to auto.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-11-14 00:08:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    zachar wrote:

> [...]
    > mieszka? Przed wyjazdem do Belgii mieszkał u swoich rodziców, nie ma
    > swojego mieszkania, domu, placu, żony, dzieci itp. JEDYNY majątek zapisany

    Nie liczy się stan majątku tu i tam, tylko mityczne centrum interesów
    życiowych. Tłumacząc pl=>pl, po mojemu istotny jest *zamiar*. Czy zamierza
    tam zostać na stałe czy nie.

    Reszta to "tylko" kwestie dowodowe ;)

    p. m.

  • 10. Data: 2007-11-14 05:28:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zachar <zacharek wrote:

    > Nie, wg mnie nie jest tymczasowy.

    To wlasnie wprowadziles nowe pojecia. Na stałe na 5 lat.
    Niestety Urząd Skarbowy ma odmienne zdanie od twojego.

    Uważasz, że 5 lat w więzieniu to
    > tymczasowy pobyt za kratami?
    A co może nie?
    stały to tylko w jedynym przypadku. Dożywocia.