  • 1. Data: 2007-11-12 17:48:55
    Temat: Leasing a czynsz
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Witam

    Mam takie pytanko.
    Do niedawna prowadzilem wlasny interes ale pod pewna firma i teraz chce
    zalozyc wlasna DG.
    I tamta firma wziela auto w leasingu abym mogl sobie mobilnie pracowac
    oczywiscie zarabialem na niego jak i na siebie w tej firmie.
    I teraz jak bede zakladal wlasna DG to wiem ze:
    Nie bardzo oplaca sie robic cesje na to auto z racji iz tamta firma ma
    liniowy podatek i mialaby z tego tytuly problemy wiadomo jakie.
    Wiec czy oplaca mi sie pojsc na uklad czyli wynajac w tej firmie lokal
    za cene rowna leasingowi??
    czyli np. lokal za 2500zl netto??

    Oczywiscie jest tez kewstia paliwa ale moznaby ja zamienic na oplate za
    media w tym lokalu czylijakis prad/wode.

    Czy takie rozwiazanie bedzie tez z punktu widzenia dla mnie jakos
    korzystne czy tez strace na tym iz auto np. nie bedzie ST w mojej firmie ??
    Pozdrawiam.
    Paol

  • 2. Data: 2007-11-12 18:52:24
    Temat: Re: Leasing a czynsz
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.11.2007 Paweł Staszewski <p...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > Nie bardzo oplaca sie robic cesje na to auto z racji iz tamta firma ma
    > liniowy podatek i mialaby z tego tytuly problemy wiadomo jakie.

    Nie, nie wiadomo... Jakie to ma mieć problemy?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-11-12 23:01:01
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Samotnik pisze:

    > Nie, nie wiadomo... Jakie to ma mieć problemy?

    http://podatki.pl/artykuly/21_32.htm?idDzialu=21&idA
    rtykulu=32

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-11-13 07:08:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > http://podatki.pl/artykuly/21_32.htm?idDzialu=21&idA
    rtykulu=32

    No tak, ale co do tego ma podatek liniowy?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 5. Data: 2007-11-13 09:22:18
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Samotnik pisze:
    rtykulu=32

    > No tak, ale co do tego ma podatek liniowy?
    Zasady ktorych jest wiecej niz na "zasadach ogolnych opodatkowania" ??
    Chyba ze ktos wprowadził mnie w błąd mowiac iż tak jest i tak naprawde
    rodzaj opodatkowania nie ma znaczenia.

    pozdr..

  • 6. Data: 2007-11-13 09:39:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Paweł Staszewski pisze:
    > Zasady ktorych jest wiecej niz na "zasadach ogolnych opodatkowania" ??
    > Chyba ze ktos wprowadził mnie w błąd mowiac iż tak jest i tak naprawde
    > rodzaj opodatkowania nie ma znaczenia.

    Więcej? Raczej mniej jeżeli już, bo nie ma żadnych odliczeń poza ZUSem.
    A ten ktoś uściślił w którym miejscu jest więcej? Podpytaj tego ktosia.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2007-11-13 09:41:07
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Maddy pisze:

    > Więcej? Raczej mniej jeżeli już, bo nie ma żadnych odliczeń poza ZUSem.
    > A ten ktoś uściślił w którym miejscu jest więcej? Podpytaj tego ktosia.
    >
    > Maddy

    Chodzilo o zasady "mozliwosci" korzystania z 19% podatku a taka
    odpowiedz dostalem z Leasingu:

    Jednocześnie pragnę zwrócić Państwa uwagę na fakt, że umowa leasingu
    trwa dopiero 7 miesięcy. Sugerowałbym by Państwo zapytali w Państwa
    macierzystym urzędzie skarbowym czy odstąpienie od umowy leasingu nie
    będzie wiązało się z żadnymi negatywnymi skutkami prawno-podatkowymi dla
    Państwa.

    pozdr
    Paol

  • 8. Data: 2007-11-13 09:56:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Paweł Staszewski pisze:

> [...]
    > macierzystym urzędzie skarbowym czy odstąpienie od umowy leasingu nie
    > będzie wiązało się z żadnymi negatywnymi skutkami prawno-podatkowymi dla

    I to wszystko?
    Tam nie ma słowa o liniowym 19%, jak ty to wykombinowałeś???
    Żadne _szczególne_ kłopoty, których byś nie miał jakbyś sie rozliczał wg
    skali, z tego tytułu Ci nie grożą.

    Zaraz, czy Ty sie pytałeś firmy leasingowej czy możesz korzystać z
    liniowego podatku? A jak cię ząb boli to idziesz do masażysty?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2007-11-13 10:35:10
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    >
    > Zaraz, czy Ty sie pytałeś firmy leasingowej czy możesz korzystać z
    > liniowego podatku? A jak cię ząb boli to idziesz do masażysty?
    Szanujmy sie ... akurat pytam wielu osob o to co z tym zrobic.
    Dzwonilem do 2 US kazdy ma inne zdanie na ten temat jedni mowia o jakims
    zwrocie podatku 2 mowia o braku przeciwwskazan przy czym uwaga na
    leasing bo moze wlepic kare za odstapienie.
    Ty na listach piszesz hmm.. jakbyto powiedziec nic ciekawego jak
    narazie.Tylko wypytujesz o malo istotne rzeczy. patrz pytanie:
[...]

    Wiec pewnie wiesz na ten temat tyle co ja.

    Nie robi sie tego codziennie wiec chce miec obraz przedstawiony przez
    wielu ludzi jaki i US.

    > Maddy

    A jesli chodzi o liniowy i "jakies problemy podatkowe" to potwierdzila
    mi to jeszcze ksiegowa firmy ktora teraz ten leasing ma i chciala zrobic
    cesje na mnie.

    A co do mojego liniowego:
    Nie moge miec liniowego tylko zasady og. z racji swiadczenia uslug na
    rzecz 2 bylych pracodawcow.

    Pozdrawiam
    Paol

  • 10. Data: 2007-11-13 10:38:47
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Paweł Staszewski pisze:

> [...]
    > cesje na mnie.
    >
    > A co do mojego liniowego:
    > Nie moge miec liniowego tylko zasady og. z racji swiadczenia uslug na

    Dodam ze nie pytalem firmy leasingowej o podatek tylko o to czy mozna u
    nich przeprowadzic cesje umowy bo w nie kazdym leasingu mozna.
    Ale osoba odpisujaca zwrocila mi uwage na ten fakt (przyznam iz nie
    wiedzialem o problemach jakie moga wystapic) wiec zaczalem szukac jak
    kazdyby to zrobil.
    Mysle ze nikt nie zna calego prawa na pamiec.
    pozdr.
    Paol