  • 1. Data: 2007-11-12 21:01:36
    Temat: Jak ominąć wejście na Vat? a jak nie to jak to się załatwia w praktyce?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Prowadzę DG usługi komputerowe i inne. Od 3 lat nie przekraczałem kwoty
    wolnej od podatku (a pracuje na etacie), obroty roczne do 10tys wiec nie
    było problemów z papierkami. W tym roku trafiły mi się dwie duze roboty i o
    ile nie przekroczyłem kwoty wolnej od podatku to już mam przychodu 35 tys. W
    grudniu mam znów robotę i już na pewno przekroczę 40tys przychodu i pewnie
    juz nie wydam wiec i podatek poleci. Mam teraz kilka pytań.
    Wystawie 10 grudnia wystawie fakture na 6tys bez vatu (tak myśle), a 11
    musze wystawić drugą tez na 6tys. (to już chyba powinna być faktura VAT. )
    Dochodu bede miał 10tys. w grudniu przychód 70tys. Co mam wtedy składać do
    US i kiedy? Czy dopiero w styczniu rozliczyć ten vat?

    Rozumiem że bede musiał zapłacić z tych 10tys. 1900zł podatku i 2200 Vatu
    wiec razem 4100zł?
    Makarba, nieopłacalne dla mnie zupełnie ale muszę chyba.

    Pomysł miałem taki że brat zakłada swoją firmę i wystawia te faktury za
    12000zł ale jak w grudniu to zrobi to też automatycznie wpadnie w Vat i
    jeszcze gorzej bo nie ma kosztów a ja jakieś jeszcze bede miał do końca
    roku. Może macie jeszcze jakieś inne pomysły?
    Praktycznie robie tylko usługi dla firm i ten vat mi bardzo nie na rękę. Tym
    bardziej ze pewnie za rok juz nie uda sie tyle miec przychodu. Poza tym to
    dużo wiecej papierkowej roboty :( i co miesiac trzeba składać deklaracje do
    US.

    Tak mysłe teraz a co z kasą fiskalną? Czy bede musiał (chyba juz od nowego
    roku) mieć? Robie praktycznie tylko usługi dla firm.

  • 2. Data: 2007-11-12 21:40:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Nov 2007, ZS wrote:

    > Rozumiem że bede musiał zapłacić z tych 10tys. 1900zł podatku i 2200 Vatu
    > wiec razem 4100zł?
    > Makarba, nieopłacalne dla mnie zupełnie ale muszę chyba.
    [...]
    > Praktycznie robie tylko usługi dla firm i ten vat mi bardzo nie na rękę.

    Chyba czegoś nie rozumiemy :)
    Czy te firmy *nie są* VATowcami? To po prawdzie jest możliwe, ale bardzo
    mało prawdopodobne.
    "Normalnemu VATowcowi" jest OBOJĘTNE, czy wystawisz mu rachunek na
    kwotę X, czy fakturę na kwotę X + 22% VAT!!
    Powód taki, że on I TAK ten VAT zapłaci - albo wprost USowi, albo Tobie,
    różnica niewielka (nie licząc tego, że Tobie może się spóźnić ;))

    Tak sobie myślę, że zwyczajnie nie przemyślałeś "jak działa VAT".
    VAT to podatek KLIENTA.
    Sprzedawca ma go tylko "skasować"
    I jak jest kilku sprzedawców w sznureczku producentów, to jest (no,
    jak idzie o "prawdziwy VAT" to *ma* być, bo są wyjątki) zupełnie
    obojętne *który* sprzedawca go "skasuje"!

    > Tym
    > bardziej ze pewnie za rok juz nie uda sie tyle miec przychodu. Poza tym to
    > dużo wiecej papierkowej roboty :(

    Nie przesadzaj proszę. Owszem, te odliczanie po 1 zł od miejscówki jest
    uciążliwe, ale nie podaruję ;>

    > i co miesiac trzeba składać deklaracje do US.

    Co kwartał.
    Trzeba WYBRAĆ rozliczanie kwartalne, zgłosić do US i tyle.

    > Tak mysłe teraz a co z kasą fiskalną?

    Zamiast myślenia przeczytaj przepisy ;)

    > Czy bede musiał (chyba juz od nowego
    > roku) mieć? Robie praktycznie tylko usługi dla firm.

    To oczywiście, że nie.
    Pod kasę "podpada się" a okazji sprzedaży "dla ludzi".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-13 07:50:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2007 22:40:42 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > jak idzie o "prawdziwy VAT" to *ma* być, bo są wyjątki) zupełnie
    > obojętne *który* sprzedawca go "skasuje"!

    Gdybanie:
    Być może ma już podpsaną umowę z podaną kwotą lub np stawką godzinową, bez
    określenia czy to netto czy brutto. Wtedy jest różnica.

  • 4. Data: 2007-11-13 10:28:26
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711122234370.3820@athlon64...

    > Zamiast myślenia przeczytaj przepisy ;)

    No to to już jest Rada Sezonu. ;-)

    marekz

  • 5. Data: 2007-11-13 10:37:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    MarekZ pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711122234370.3820@athlon64...

    > No to to już jest Rada Sezonu. ;-)

    No, muszę przyznać... Gotfrydzie, nie pij tyle! ;)

    MSPANC

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2007-11-13 11:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Nov 2007, jureq wrote:

    > Gdybanie:
    > Być może ma już podpsaną umowę z podaną kwotą lub np stawką godzinową, bez
    > określenia czy to netto czy brutto. Wtedy jest różnica.

    To prawda. Ale:
    - fakt że mówi o *przyszłych* umowach przemawia przeciw
    - jak mowa o sumach kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy, to moze jednak
    warto się pofatygować i sprawdzić wynik negocjacji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-11-13 12:09:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Nov 2007, MarekZ wrote:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0711122234370.3820@athlon64...

    > No to to już jest Rada Sezonu. ;-)

    Ja nie pisałem, żeby nie pytać od których zacząć :D
    "Myślenie nad kasą fiskalną" przy sprzedaży dla firm kwalifikuje
    się jako prowokacja :), bo interesujący kawałek jest wyjątkowo
    krótki!

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-11-13 12:20:28
    Od: "tpi" <x...@w...pl>

    oj maddy maddy to żadna pomoc , jak przeczyta przepisy to i tak od razu nie
    zrozumie , a odpowiedz jest prosta vat dla tego kolegi jest neutralny i nie
    powinien się tym przejmować

  • 9. Data: 2007-11-15 07:39:29
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Ja nie pisałem, żeby nie pytać od których zacząć :D
    > "Myślenie nad kasą fiskalną" przy sprzedaży dla firm kwalifikuje
    > się jako prowokacja :), bo interesujący kawałek jest wyjątkowo
    > krótki!

    A jak bede miał kilka doslownie faktur dla ludzi?

  • 10. Data: 2007-11-15 08:08:41
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > - fakt że mówi o *przyszłych* umowach przemawia przeciw
    > - jak mowa o sumach kilkanaście/kilkadziesiąt tysięcy, to moze jednak
    > warto się pofatygować i sprawdzić wynik negocjacji :)

    Tak jak piszesz o przyszłych nie ma problemu:) Mam natomiast umowe ze szkołą
    na obsługę i kwota jest 360zł miesiecznie. A teraz bede musiał brac 440zł
    :( Wprawdzie to nowa umowa ale w budżetówce to jest makabra cokolwiek
    wynegocjować wiec bede musiał pewnie brac 360zł brutto:( i powiedzcie że mi
    się to opłaca i nie ma różnicy :)