  • 1. Data: 2013-07-10 12:08:18
    Temat: Umowa darowizny.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dostałem wezwanie z US, aby pokazać im umowę darowizny do złożonego w
    2008 roku formularza SD-Z2, aby mogli potwierdzić, że należy mi się
    zwolnienie.

    Umowę darowizny mam i mogę ją przedstawić, ale ...
    Powołują się na wezwaniu na art 4a. ustawy o podatku od spadków i
    darowizn.
    A tenże artykuł mówi, że
    a) trzeba zgłosić (wcześniej w ciągu miesiąca, teraz w ciągu pół roku)
    b) udokumentować "dowodem przekazania na rachunek bankowy"
    Czy ja dobrze rozumiem, że umowa jest skarbówce tak naprawdę
    niepotrzebna, a wystarczy pokazanie potwierdzenia otrzymanego przelewu?
    A może czegoś nie doczytałem?
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    You have an ability to sense and know higher truth.

  • 2. Data: 2013-07-10 12:57:56
    Temat: Re: Umowa darowizny.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > zwolnienie.
    >
    > Umowę darowizny mam i mogę ją przedstawić, ale ...

    no to juz i po co wiecej deliberowac.

    > Powołują się na wezwaniu na art 4a. ustawy o podatku od spadków i
    > darowizn.

    no, raczej to ty sie na ten art powolales skladajac sd-z2.

    > A tenże artykuł mówi, że
    > a) trzeba zgłosić (wcześniej w ciągu miesiąca, teraz w ciągu pół ro

    zglosiles.

    > b) udokumentować "dowodem przekazania na rachunek bankowy"

    no to od razu przygotuj wyciag z konta z tym przelewem

    > Czy ja dobrze rozumiem, że umowa jest skarbówce tak naprawdę
    > niepotrzebna, a wystarczy pokazanie potwierdzenia otrzymanego przelewu?
    > A może czegoś nie doczytałem?

    Nie jest potrzebna.
    Ale us jest zawsze chce wiecej.

    oni chca szczegolow potwierdzajacych dane zlozolne na sd-z2.

    to potwierdzenie, kto co komu ile i kiedy przekazal wynika z umowy,
    tresci przelewu, oswiadczenia darczyncy itp itd.

    a na dzien dobry chca umowy, bo tak najprosciej, bo formalnie darowizna
    ma miec forme aktu notarialnego.

  • 3. Data: 2013-07-10 13:16:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    [...]
    > a na dzien dobry chca umowy, bo tak najprosciej, bo formalnie
    > darowizna ma miec forme aktu notarialnego.

    Możesz rozwinąć z tym aktem notarialnym? Przypominam, że mowimy o
    darowaniu pieniędzy przelewem.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    Do you know Montana?

  • 4. Data: 2013-07-10 13:25:30
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-10 12:57, witek pisze:

    > a na dzien dobry chca umowy, bo tak najprosciej, bo formalnie darowizna
    > ma miec forme aktu notarialnego.

    jakaś podstawa?

    Bo moim zdaniem może być ustna.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-07-10 13:26:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 13:16, Kamil Jońca pisze:
    > witek <w...@g...pl.invalid> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Możesz rozwinąć z tym aktem notarialnym? Przypominam, że mowimy o
    > darowaniu pieniędzy przelewem.

    890kc.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-07-10 13:38:26
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-10 13:26, Liwiusz pisze:

    > 890kc.

    No wiesz... załamujesz mnie :) Ty naprawdę zanikasz po tej ciemnej
    stronie mocy... :)

    A nie łaska było zacytować całość z bardzo istotnym "Jednakże"?

    - - -
    Art. 890. § 1. Oświadczenie darczyńcy powinno być złożone w formie aktu
    notarialnego. Jednakże umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy
    staje się ważna, jeżeli przyrzeczone świadczenie zostało spełnione.
    - - -

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-07-10 20:19:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:
    > witek <w...@g...pl.invalid> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Możesz rozwinąć z tym aktem notarialnym? Przypominam, że mowimy o
    > darowaniu pieniędzy przelewem.
    >
    > KJ

    Kodeks cywilny.
    umowa ma miec forme aktu notarialnego
    poczytaj szybko znajdziesz.

  • 8. Data: 2013-07-10 20:22:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    sqlwiel wrote:

> [...]

    notarialnego. Jednakże umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy
    staje się ważna, jeżeli przyrzeczone świadczenie zostało spełnione.

    tylko i wylaczenie ze wzgledu na drugie zdanie.

    formalnie ma byc w formie aktu notarialnego.

  • 9. Data: 2013-07-10 20:23:32
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    sqlwiel wrote:
    > W dniu 2013-07-10 12:57, witek pisze: jakaś podstawa?
    >
    > Bo moim zdaniem może być ustna.

    Umowa darowizny nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu
    notarialnego.
    A w pozostałych przypadkach darowizn wystarcza dokument z datą pewną.
    Czyli kwit przelewu/wpłaty gotówkowej z datownikiem i tytułem
    przelewu/wpłaty
    albo pisemna umowa z poświadczonymi podpisami
    albo bez poświadczonych podpisów o ile notariusz poświadczy na
    takim dokumencie prywatnym datę okazania mu tego dokumentu.

  • 10. Data: 2013-07-10 20:27:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    poszukiwacz wrote:

    > Umowa darowizny nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu
    > notarialnego.

    no

    > A w pozostałych przypadkach darowizn wystarcza dokument z datą pewną.

    taki papierek jest warty tyle ile papier toaletowy.
    do momentu wykonanie darowizny. wtedy nabierze wartosci dowodowej w
    razie czego.

    > Czyli kwit przelewu/wpłaty gotówkowej z datownikiem i tytułem
    > przelewu/wpłaty

    to nie jest umowa darowizny miedzy stronami

    > albo pisemna umowa z poświadczonymi podpisami
    > albo bez poświadczonych podpisów o ile notariusz poświadczy na takim
    > dokumencie prywatnym datę okazania mu tego dokumentu.

    jak wyzej.

    umowa zawarta w formie innej niz notarialna jest z mocy prawa niewazna,
    az do moemtu jej wykonania.

    wiec jak ci napisze, ze darowuje ci moj samochod to dopoki ci nie dam
    kluczykow do reki mozesz sobie ta karte powiesic na scianie bo samochod
    twoj nie bedzie.