  • 1. Data: 2006-03-27 19:11:57
    Temat: Umowa o dzieło (co i jak)
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prowadzę działalność (VAT, KPiR, 19% liniowy) i zamierzam zawrzeć umowę o
    dzieło z programistą (wykonanie oprogramowania).

    W związku z tym do kogo, z czym i kiedy muszę się udać.

    Mam podpisaną już umowę i czas na formalności (US itp).

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 2. Data: 2006-03-27 19:27:10
    Temat: Re: Umowa o dzieło (co i jak)
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W związku z tym do kogo, z czym i kiedy muszę się udać.
    >
    > Mam podpisaną już umowę i czas na formalności (US itp).
    ---------
    skoro masz liniowy to wydaje sie, ze w us juz musiales byc?

    proponuje podpisać umowę, wykonać dzieło, jeśli w ramach działalności to
    ovatować i wystawić fakturę. tyle.

    pzdr.,ha

  • 3. Data: 2006-03-27 19:41:01
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > skoro masz liniowy to wydaje sie, ze w us juz musiales byc?
    >
    > proponuje podpisać umowę, wykonać dzieło, jeśli w ramach działalności to
    > ovatować i wystawić fakturę. tyle.

    Ale tu chodzi o coś innego, to ja mam być zleceniodawcą, zaś osoba
    wykonująca zlecenie nie ma działalności.

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 4. Data: 2006-03-28 15:02:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Mar 2006, Robert wrote:

    > Ale tu chodzi o coś innego, to ja mam być zleceniodawcą, zaś osoba
    > wykonująca zlecenie nie ma działalności.

    Zdecyduj się - zlecenie czy dzieło ?
    IMO zlecenie jest postawione na głowie. Chyba nie masz zamiaru płacić
    za to że "będzie pisał" tylko za to że NAPISZE, nie ? ;)

    Jak dzieło - to "przed" nie trzeba nic robić.
    Przyjmując rachunek trzeba sprawdzić czy jest dobrze policzona zaliczka
    na podatek, z datą "postawienia do dyspozycji" (przelewu albo skierowania
    pieniędzy do wypłaty) pojawia się obowiązek do rozliczenia PIT-4 (znaczy
    do 20. *następnego* miesiąca do "postawieniu").
    PIT-4 do swojego US i na to konto ("swojego" US) się płaci.
    W zależności od przewidywanego zakończenia uzyskiwania przychodów - albo
    w następnym miesiącu albo po zakończeniu roku PIT-8b dla US wykonawcy
    i dla wykonawcy.
    Acha - jak dzieło "autorskie" to IMO przychód nie jest z "umów
    osobistych" a z "praw majątkowych w tym autorskich" - jest osobna
    rubryka w PIT!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)