  • Data: 2002-10-23 08:39:21
    Temat: Re: Umowa o dzielo - koszty, prawa autorskie
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0210222109280.13231-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

> [...]
    innego.

    > Kasiu, możesz przeczytać moją wypowiedź do Sebastiana
    > i "się odnieść" ?
    > O ile umiem czytać to art.30.1.3 dotyczy *wyłącznie* art.13,
    > jeśli ty kwalifikujesz "umowę autorską" do art.13 - to objaśnij
    > mi proszę do której rubryki w PIT-36 lub PIT-37 wpiszesz
    > ów przychód i skąd bierzesz wtedy 50% ryczałtowego KUP.
    Miałam na myśli dokładnie art. 13 pkt 8, w którym jest wymieniona umowa o
    dzieło, bez żadnych dokładniejszych określeń. To ja to interpretuję, jako
    KAŻDĄ umowę o dzieło.

    Rozumiem, że Plumtree chce wykonać jakieś dzieło i sprzedać zarówno to
    dzieło jak i prawa autorskie do niego, czyli chce zawrzeć umowę o dzieło, a
    nie inną. Myślę, że jest to przychód określony w art. 13 pkt 8.

    Przychód z umowy o dzieło z przeniesieniem praw autorskich i z 50% kosztami
    wpisałabym w rubrykę z przychodami z działalności wykonywanej osobiście, o
    której mowa w art. 13 ustawy. Oczywiście mogę się mylić.

    W moim US pani potwierdziła, że jeżeli kwota umowy o dzieło, nawet z
    przeniesieniem praw autorskich nie przekracza 143,- to stosuje się ryczałt
    20%, ale dobrze zdaję sobie sprawę, że pani ta nie jest żadną wyrocznią!!!
    Kasia