  • Data: 2002-10-23 09:54:11
    Temat: Re: Umowa o dzielo - koszty, prawa autorskie
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0210231056120.17193-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...

    > A ja usiłuję podważyć :)
    Widzę i jak najbardziej Ci wolno :)

    > Jeśli chce jak wyżej to IMHO trzeba się zdecydować czy z punktu
    > widzenia prawa podatkowego osiągany przychód to ma być:
    > - umowa o dzieło z art.13.8 (i wtedy KUP 20% lub czasami "rzeczywiste")
    > - umowa o przeniesienie praw majatkowych z art.18 (i wtedy KUP 50%
    > "bezwyjątkowo")
    > - kombinacja obu powyższych.
    > No to tu się chyba jednak mylisz :)
    > Jeśli to ma być "autorskie 50%" to wpisywane jest jako "przychód
    > z praw majątkowych" a nie "wykonywanych osobiście" :)

    Połączyłam te dwa zagadnienia i rozbiłabym na dwa przypadki:
    - umowa o wykonanie dzieła, które to dzieło zostaje przekazane wraz z
    prawami autorskimi do niego; jest podana jedna kwota brutto - i taki
    przypadek traktowałabym jako art. 13 z jednym wpisem do pit (działalność
    wykonywana osobiście).
    - jw., ale osobno kwota za dzieło i osobno kwota za prawa autorskie, wtedy
    rozbiłabym w pit na dwie rubryki wymieniane przez Ciebie.

    > Ależ "pani z US" potraktowała dokładnie tak jak powiedziałaś:
    > jako umowę o nieokreślone dzieło. A wtedy *nigdy* nie można sobie
    > przydzielić 50% KUP :) !
    O umowę o dzieło, ale z przeniesieniem praw autorskich do niego. To
    podkreśliłam i pytałam wyraźnie czy koszty 50% czy ryczałt. Zaznaczam, że
    pytałam tylko i wyłącznie o umowę na kwotę nie wyższą niż 143,-! Pani
    podkreślała magiczne właściwości tej kwoty w tym przypadku ;)

    Pozdrawiam słonecznie
    Kasia