  • 1. Data: 2002-08-19 07:11:18
    Temat: Umowa o dzieło: pytanie o wpłatę podatku.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Wdzięczny byłbym za odpowiedzi, przynajmniej
    w stylu "tak, nie, tak..." :)

    Pytam oczywiście jako płatnik:
    1. Czy zaliczkę za umowę o dzieło wpłaca się na to samo konto
    co zaliczkę za swój podatek dochodowy (AFAIK tak) ?
    2. O ile wiem wpłaca się według siedziby płatnika, prawda ?
    3. Czy może być jedna wpłata łącznie ? Jeśli nie, to jak
    powinien być opisany przelew za zaliczkę UoD ? (za
    "swój" podatek jest "tyt.wyk.PIT-5"
    4. Czy muszę składać zeznanie i które ?
    Z tego co wyciągnąłem z googla mam mniej więcej odpowiedź
    że PIT-4 i *nie* muszę składać, natomiast 2002-05-12 Wojtek
    Suszycki zapodawał pod subjectem:
    "Re: Umowa o dzieło rozliczenie" PIT-8a i zrobił to a contrario
    umowy o pracę (PIT-4) !
    Może ktoś *pilnie* mnie oświecić ??

    Z podziękowaniami -
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-08-19 08:45:46
    Temat: Re: Umowa o dzieło: pytanie o wpłatę podatku.
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
> [...]
    > 1. Czy zaliczkę za umowę o dzieło wpłaca się na to samo konto
    > co zaliczkę za swój podatek dochodowy (AFAIK tak) ?

    Konto to samo (podatek doch. od os. fiz.)

    > 2. O ile wiem wpłaca się według siedziby płatnika, prawda ?

    Tak

    > 3. Czy może być jedna wpłata łącznie ? Jeśli nie, to jak
    > powinien być opisany przelew za zaliczkę UoD ? (za
    > "swój" podatek jest "tyt.wyk.PIT-5"

    Tytuł PIT-4

    > 4. Czy muszę składać zeznanie i które ?

    Ja składałem PIT-4 (rubryka 66)

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 3. Data: 2002-08-19 09:43:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002, DarekS wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Tytuł PIT-4
    >+
    >+ > 4. Czy muszę składać zeznanie i które ?

    Thx. za odzew.
    Tak zrobię, choć widziałem post Orki (i nie tylko) ze stwierdzeniem
    że za same UoD nie trzeba - ale okazało się że:
    - w Inteligo nijak wystawić przelewu do US bez zapodania kodu PIT-4
    (PIT-8a nie przyjmuje)
    - miła pani w US (telefonicznie) powiadomiła mnie że "od 1 stycznia
    trzeba..." (a posty Orki były zeszłoroczne).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-08-19 09:46:18
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik 59-2?Q?podatku=2E?= napisał:

    > Tytuł PIT-4
    Tytuł: Zaliczka na podatek dochodowy od umów cywilno-prawnych na
    m-c... NIP płatnika
    (mozna skrócić tytuł jak za dużo liter)

    > Ja składałem PIT-4 (rubryka 66)

    PIT-4 składa się tylko gdy ma sie oprócz zleceń i dzieł także
    pracowników na umowe o pracę.
    Jeżeli mamy tylko umowy cywilno-prawne, to żadnych deklaracji sie nie
    składa, tylko pit-8b na koniec roku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-08-19 09:52:11
    Od: Maddy <m...@i...pl>

> [...]

    > że za same UoD nie trzeba - ale okazało się że:
    > - w Inteligo nijak wystawić przelewu do US bez zapodania kodu PIT-4
    Zmienić bank??
    Poza tym ustawowo przewidziane druczki wpłaty do US przewiduja wpłatę
    bez podania formularza, z tytułem wpłaty opisowym.
    Jak najszybciej zmienic bank - na taki gdzie nie zatrudniaja nalafabetów.

    > - miła pani w US (telefonicznie) powiadomiła mnie że "od 1 stycznia
    > trzeba..." (a posty Orki były zeszłoroczne).
    Zabawne - w tej materii nic sie nie zmieniło od zeszłego roku. Nie ma
    podstawy prawnej do składania PIT-4 za same umowy o dzieło.
    A panie w US zdaja się poświęcac cały czas na wymyslanie, jakie
    jeszcze druczki podatnik mógłby przynieść, żeby one miały "pożądek w
    papierach" (to argumnet jaki usłyszałam w moim US po prośbie o
    podatnie podstawy prawnej do składania PIT-4 dla UoD - bylo to pół
    roku temu, od tego czasu nikt o PIT-4 nie wspominał).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-08-19 11:40:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ > Tytuł PIT-4
    >+ Tytuł: Zaliczka na podatek dochodowy od umów cywilno-prawnych na
    >+ m-c... NIP płatnika
    >+ (mozna skrócić tytuł jak za dużo liter)

    Maddy, ja to wysyłam z Inteligo: NIP i inne takie pola już są :)
    jako tytuł wcisnąłem "zal.z um. o dzieło" (więcej nie wlezie !).
    PIT-4 występuje jako identyfikator (obowiązkowy).

> [...]
    >+ pracowników na umowe o pracę.
    >+ Jeżeli mamy tylko umowy cywilno-prawne, to żadnych deklaracji sie nie

    Widziałem całą paczkę takich wypowiedzi :)
    To że miła pani w US (informacja o PDoOF) twierdzi inaczej
    spokojnie bym przełknął[1], ale nie dam rady wysłać (z I-go)
    przelewu "skarbowego" bez podania identyfikatora zeznania !
    (PIT8, PIT8b - nie łyka).
    A jak wyślę pieniądze zapodając że za PIT-4 to mam niemal
    gwarancję że US spyta "a gdzie to zeznanie" :>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] cytat z nasłuchu: "od stycznia..." !

  • 7. Data: 2002-08-19 11:44:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ > - w Inteligo nijak wystawić przelewu do US bez zapodania kodu PIT-4
    >+ > (PIT-8a nie przyjmuje)
    >+ Zmienić bank??

    Można. Czekam aż (lub "czy") mBank dojdzie do ładu z interfejsem :)
    Na razie Inteligo mi podpadło wycinaniem historii, ale jednak
    sporządzenie wydruku wszystkich opłat jest *znacznie* prostsze
    niż w mB...
    [...]
    >+ Jak najszybciej zmienic bank - na taki gdzie nie zatrudniaja nalafabetów.

    Chyba im poślę taką opinię ;)

> [...]
    >+ Zabawne - w tej materii nic sie nie zmieniło od zeszłego roku. Nie ma
    >+ podstawy prawnej do składania PIT-4 za same umowy o dzieło.

    Przyjąłem, thx :)

    Pozdrowienia, Gotfryd