  • 1. Data: 2002-08-18 22:13:00
    Temat: Zmiana wspólnika w SC
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    osttanio miałem trochę problemów finansowych, które zniechęciły
    mojego wspólnika do działania. Wobec czego dkokonuję z dniem 1
    września wymiany jego na innego.

    W lipcu wyprzedałem wszystko i obecnie firma jako taka nie ma nic na
    magazynie. Za lipiec do zapłacanie jest VAT, choć podatek dochodowy
    nie. Firma działała na PKPiR. Na sierpień zawiesiłem DG w US i ZUSie.

    No i teraz pytanie jak to wszystko rozegrać, żeby było dobrze.

    a) Myślę, że odnośnie umowy spółki spiszę aneks o treści:

    ,,Spółka w tej formie będzie działała do 31 sierpnia 2002 i z dniem 1
    września miejsce Grzegorza W. zajmie Przemysław L. Z dniem 31.
    sierpnia przestaną też obowiązywać wszystkie uslatenia tej umowy, zaś
    zasady działania spółki w nowym składzie regulować będzie oddzielna
    umowa spółki.

    W dniu 31. sierpnia 2002 majątek spółki wynosi 0zł, zaś ewidencje
    wyposarzenia i środków trwałych są puste.''

    Czy tak może być?

    b) Co teraz jednak z PKPiR. Są w niej odnotowane pewne straty, choć
    VAT wyszedł na plus. Jak to prowadzić teraz w nowym układzie? Zupełnie
    nie mam pojęcia jak to łyknąć... Pomóżcie proszę... Czy mam zaczynać
    nową książkę? Na logikę moją to własnie tak powinno być -- zakończyć
    tamtą z dniem 31. sierpnia i z 1. września odpalić nową... A straty ze
    starej naliczać tylko mi i staremu wspólnikowi. Czy dobrze kombinuję?

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-08-19 17:36:24
    Temat: Re: Zmiana wspólnika w SC
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    > Witajcie,
    (...)

    Sorry, Panie Hrabio, ale istnieją dwie możliwości:
    - wprowadzacie obaj trzeciego wspólnika i dopiero potem wycofuje się ten stary;
    - rozwiązujecie spółkę, każdy z was (ty i ten nowy) rejestruje się jako
    przedsiębiorca, po czym spisujecie umowę s.c., a i tak rozliczacie się każdy na
    własny rachunek (nowa ustawa kasuje s.c.)

    T.

  • 3. Data: 2002-08-19 21:04:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002, Tomasz Nowicki wrote:

    >+ Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl>
    [...rozwiązania co do których w pełni się zgadzam...]
    >+ (nowa ustawa kasuje s.c.)

    To co napisałeś sugeruje jakoby "nowa ustawa" nie dotyczyła
    "starych spółek". AFAIK różnicy nie ma: istniejące SC musiały
    zostać "rozczłonkowane" przez założenie DG przez wszystkich
    wspólników.
    Nie zmienia to np. przepisów dot. VAT, wobec których SC jak
    była tak jest (obojętnie czy "stara" czy "nowa") płatnikiem
    VAT z własnym NIPem.
    Tristan *i tak* *musi* mieć własną rejestrację DG, czyli
    akurat ten punkt nie gra roli.
    Owszem, operacja "najpierw trzeci" jest chyba prostsza
    (SC zachowyje ciągłość), przy czym zgłaszania 2 remanentów
    (nieważne, że zerowych :)) się nie uniknie...
    Mylę się gdzieś ??

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-08-19 21:26:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 19 Aug 2002 19:36:24 +0200), "Tomasz
    Nowicki" <t...@p...com> był(a) napisał(a):

    >Sorry, Panie Hrabio, ale istnieją dwie możliwości:
    >- wprowadzacie obaj trzeciego wspólnika i dopiero potem wycofuje się ten stary;

    Ale przecie remanenty trzeba trzaskać...

    >- rozwiązujecie spółkę, każdy z was (ty i ten nowy) rejestruje się jako
    >przedsiębiorca,

    No ja już jestem, a ten nowy i tak musi...

    >po czym spisujecie umowę s.c., a i tak rozliczacie się każdy na

    Kręcisz Waćpan... żadna ustawa nic nie skasowała...

  • 5. Data: 2002-08-19 21:27:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 19 Aug 2002 23:04:19 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Owszem, operacja "najpierw trzeci" jest chyba prostsza
    >(SC zachowyje ciągłość), przy czym zgłaszania 2 remanentów
    >(nieważne, że zerowych :)) się nie uniknie...
    > Mylę się gdzieś ??

    No dobra, czyli co? Spisuję aneks, że 31 września dochodzi trzeci
    wspólnik, a od 1 września odchodzi tamten? Jak przeprowadzać te
    remanenty? Napisz coś szerzej...

  • 6. Data: 2002-08-19 22:04:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ale przecie remanenty trzeba trzaskać...

    Dwu remanentów i tak nie unikniesz: zamknięcie firmy
    i powołanie nowej też wymaga remanentów :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-08-19 22:14:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ No dobra, czyli co? Spisuję aneks, że 31 września dochodzi trzeci
    >+ wspólnik, a od 1 września odchodzi tamten?

    IM*H*O tak. Co *jeszcze* trzeba załatwić - tego nie wiem !

    >+ Jak przeprowadzać te remanenty? Napisz coś szerzej...

    A weź ty w garść rozporządzenie ds. KPiR, najbardziej "urzędowo":
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych.shtml
    i tam:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych_7.shtml
    ..znajdziesz sobie że coś tak z 7 dni naprzód musisz powiadomić
    US że robisz remanent - mogą przyjść pooglądać (wątpię).

    Ponieważ przepisy sugerują że remanent kończący jeden dzień
    może być remanentem zaczynającym następny (remanent końcowy
    31.XII jest remanentem otwierającym 1.I) - to proponuję spytać
    czy US ma coś przeciw takiej interpretacji :)
    IMHO - nie powinien ! (ew. oświadczenie że "po zakończeniu
    remanentu w dniu... nie prowadzono już działalności").

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-08-21 17:41:27
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
    > ..znajdziesz sobie że coś tak z 7 dni naprzód musisz powiadomić
    > US że robisz remanent - mogą przyjść pooglądać (wątpię).

    A w którym to miejscu jest napisane,że w przypadku zmiany wspólnika
    remanent trzeba zgłaszać do US?
    Ja przeprowadzałem taką operację i jakoś nie doczytałem się o tych
    7dniach i dziasiaj nijak nie mogę.
    Jacek

  • 9. Data: 2002-09-02 12:09:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <s...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > A w którym to miejscu jest napisane,że w przypadku zmiany wspólnika

    Ano jest napisane ze ZAWSZE trzeba, z wyjatkiem gdy NIE TRZEBA.

    A nie trzeba gdy Urzad Skarbowy sam nakaze i na koniec roku.

    > Ja przeprowadzałem taką operację i jakoś nie doczytałem się o tych
    > 7dniach i dziasiaj nijak nie mogę.

    nie zawszw US se czepia...
    a to profilaktycznie zrobilem na koniec roku...

    > Jacek

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-09-02 15:54:59
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Ano jest napisane ze ZAWSZE trzeba, z wyjatkiem gdy NIE TRZEBA.

    Trzeba sporządzić w następujących przypadkach cyt"
    Przed zaprowadzeniem księgi i na koniec każdego roku podatkowego, a
    także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników lub
    likwidacji działalności, podatnik jest obowiązany do sporządzenia i
    wpisania do księgi spisu z natury towarów handlowych, materiałów
    (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów gotowych,
    braków i odpadów, zwanego dalej spisem z natury" koniec cytatu

    > A nie trzeba gdy Urzad Skarbowy sam nakaze

    Dobre-:)))

    Cytat
    O zamiarze sporządzenia spisu z natury w innym terminie niż na dzień 1
    stycznia, 31 grudnia oraz na dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej
    podatnicy są obowiązani zawiadomić w formie pisemnej właściwy urząd
    skarbowy w terminie co najmniej siedmiu dni przed datą sporządzenia tego
    spisu.

    Z tego wyczytałeś te 7 dni? Ja jakoś nie mogę tego powiązać ze zmianą
    wspólnika o której jest wyżej
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.