  • 11. Data: 2011-03-28 11:46:38
    Temat: Re: Umowa o pracę + działalność (gdzie najlepiej płacić ZUS)?
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 12:10:35 +0200, Radek napisał(a):

    > Obawiałem się, że jeżeli pracodawca dowie się, że prowadzę DG to sam
    > skorzysta z tego faktu i nie będzie za mnie płacił pełnych ubezpieczeń.
    > Czyli dostałbym jedynie pensję i nic więcej. A tak dostanę pensję +
    > oszczędność 650zł.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    LOL - a co to za "+ oszczędności"? :)))

  • 12. Data: 2011-03-28 12:26:22
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 28-03-2011 13:45, Kamil pisze:

    > Co w przypadku CHOROBOWEGO jest bez znaczenia, ponieważ z kodem 0510 to
    > ubezpieczenie jest DOBROWOLNE.

    Chorobowego nie zaplaci chocby chcial. Z dobrowolnego chorobowego mozna
    skorzystac jezeli podlega sie pod obowiazkowe spoleczne.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-03-28 20:43:50
    Od: "Radek" <7...@w...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > LOL - a co to za "+ oszczędności"? :)))

    Zwolnienie z płacenia składek ZUS czyli + 650 zł miesięcznie w kieszeni :)

  • 14. Data: 2011-03-28 22:28:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2011 13:46, Kamil pisze:
    > LOL - a co to za "+ oszczędności"? :)))

    Na społecznym od DG

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2011-03-29 16:07:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Radek wrote:

    > Zwolnienie z płacenia składek ZUS czyli + 650 zł miesięcznie w
    > kieszeni :)

    To się nazywa pozytywne myślenie.
    Miliony osób pracujących na etacie oszczędzają te sześć
    stówek miesięcznie, bo nie muszą płacić składek na ZUS z działalności.
    Zaraz się aparat skarbowy zorientuje i zaczną etatowcom zabierac te
    pieniądze ;-).

  • 16. Data: 2011-03-30 12:15:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Chorobowego nie zaplaci chocby chcial. Z dobrowolnego chorobowego mozna
    > skorzystac jezeli podlega sie pod obowiazkowe spoleczne.

    Hmmm - a jesli ktos pracujac zechce z DG oplacac DOBROWOLNE (w tym wypadku)
    spoleczne, to ni emoze tez sobie placic chorobowego z DG? To by bylo czasem
    nieglupie, jak ktos bardzo chorowity.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2011-03-30 12:22:07
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 30-03-2011 14:15, SDD pisze:
> [...]
    > spoleczne, to ni emoze tez sobie placic chorobowego z DG? To by bylo czasem

    Nie moze.

    http://www.zus.pl/default.asp?p=3&id=115

    Jak jest etat, to spoleczne z DG obowiazkowe juz nie sa.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-03-30 13:09:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > spoleczne, to ni emoze tez sobie placic chorobowego z DG? To by bylo czasem

    No niestety, te pzrepisy działają tylko w jedną stronę.
    ZUS tez pewnie się zorientował, że to by było niegłupie.

    Ale z drugiej strony tak mi przyszło do głowy hipotetycznie:

    - masz etat powyżej najniższej krajowej, z etatu składki
    - z działalności nie ma społecznych
    - chorujesz ponad 33 dni - zamiast wynagrodzenia dostajesz zasiłek
    chorobowy z etatu
    - zasiłek chorobowy to nie jest wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę,
    ktore zwalnia zespołecznego w DG
    - teoretycznie masz obowiązek za Dg zacząć płacić pełne składki od
    momentu wpadnięcia w zasiłek.

    Pytanie (sprawdzę w wolnej chwili ale może ktoś wie od ręki) - czy
    jeżeli do 40 dnia choroby zarejestruję się nasz przedsiębiorca do
    pełnych społecznych, w tym chorobowego (do chorobowego można się
    skutecznie zgłosić maks 7 dni w tył)) i od razu zaniesie do ZUS
    zwolnienie wystawione na działalność (ma ciągłość w chorobowym - z
    etatu) to czy
    - dostanie zasiłek chorobowy z ZUS za DG?
    - albo czy chociaż zwolni go to od opłacania pełnych składek ZUS?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2011-03-30 13:22:58
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 30-03-2011 15:09, Maddy pisze:

> [...]
    > ktore zwalnia zespołecznego w DG
    > - teoretycznie masz obowiązek za Dg zacząć płacić pełne składki od

    A czy tu przypadkiem nie wchodzi w gre "w przeliczeniu na okres miesiaca"?

> [...]
    > etatu) to czy
    > - dostanie zasiłek chorobowy z ZUS za DG?
    > - albo czy chociaż zwolni go to od opłacania pełnych składek ZUS?

    Jezeli wchodzi w gre wspomniane przeliczenie, to wowczas raczej to nie
    przejdzie.
    Jest dalej pracownikiem podlegajacym obowiazkowo pod ubezpieczenia
    spoleczne z tytulu pracy, a z DG tylko dobrowolnie, a jak dobrowolnie do
    spolecznych...

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-03-30 13:40:15
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

> [...]

    > chorobowy z etatu
    > - zasiłek chorobowy to nie jest wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę,
    ^^^^

    Jakos to przeoczylem przy swojej odpowiedzi.
    Teraz sam jestem ciekawy, jak sprawa wyglada :)

    --
    Adam