    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa-zlecenie - male zamieszanie
    Date: Tue, 22 Apr 2003 09:44:47 +0200

    On Sun, 20 Apr 2003 j...@p...onet.pl wrote:

    >+ Mam nastepujacy problem.
    >+ Od dluzszego czasu pracuje na umowe-zlecenie.

    Jak UZ - to nie pracujesz :)
    Skoro wyrażasz się "potocznie" to może dla uściślenia: UZ realizujesz
    jako OsobaFizyczna nie prowadząca DziałalnościGospodarczej ?

    [...]
    >+ Jakiez bylo moje zdziweinie, gdy okazalo sie, ze w tym roku w PITcie za 2002
    >+ znalazl sie zarowno grudzien 2001 jak i grudzien 2002 (a rachunek i wyplata
    >+ nastapily jak zwykle w styczniu 2003).
    >+ Zapytalem pracodawcy

    Nie bić ale będę się czepiał: zleceniodawcy. Jak zaczniesz gdzieś
    składać tak splątane zeznania to skołujesz słuchaczy !

    >+ jak to mozliwe, by w zeszlym roku postapiono inaczej
    >+ w takiej samej sytuacji a w tym inaczej.

    Samo w sobie nie byłoby dziwne - przepisy się zmieniają. Ale przepisy
    dotyczące twojego przypadku AFAIK się nie zmieniły i zleceniodawca
    nie ma racji - wynagrodzenie OF bez DG liczy się "z dniem postawienia
    do dyspozycji".

    >+ Uzyskalem odpowiedz, ze tak postanowili
    >+ i tak ma byc i zadnej korekty od nich nie dostane, [...]
    >+ Stad moje pytanie - czy pracodawca mial prawo tak postapic? Czy sa jakies
    >+ przepisy, ktore to reguluja?

    Jak na mój gust - z ustawy o PodatkuDochodowymOdOsóbFizycznych:
    ++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
    ----

    >+ Czy moge uznac, ze pracodawca popelnil blad i nie korygowac swojego zeznania,
    >+ tylko doliczyc grudzien 2002 w przyszlym roku?

    US pewnie tak i tak zacznie wyjaśniać, jak zauważy.
    Nie wiem co zrobić - ale przy naruszeniu przepisów i tak pewnie
    skończy się *kiedyś* korektami (i odsetkami), to ci nie powiem
    czy ze zleceniodawcą lepiej zadrzeć wcześniej czy później :[

    pozdrowienia, Gotfryd