  • 1. Data: 2003-04-20 13:15:35
    Temat: Umowa-zlecenie - male zamieszanie
    Od: j...@p...onet.pl

    Mam nastepujacy problem.
    Od dluzszego czasu pracuje na umowe-zlecenie. Wynagrodzenie jest wyplacone 10-
    ego nastepnego miesiaca, taka tez date ma rachunek, ktory ja "wystawiam"
    pracodawcy.
    W zeszlym roku pieniadze za grudzien 2001, wyplacone 10 stycznia 2002, nie
    zostaly zaliczone do roku 2001 na PIT-cie otrzymanym od pracodawcy.
    W zwiazku z tym w tym roku rozliczylem sie juz w US zanim dostalem PIT za 2002
    na podobnej zasadzie.
    Jakiez bylo moje zdziweinie, gdy okazalo sie, ze w tym roku w PITcie za 2002
    znalazl sie zarowno grudzien 2001 jak i grudzien 2002 (a rachunek i wyplata
    nastapily jak zwykle w styczniu 2003).
    Zapytalem pracodawcy jak to mozliwe, by w zeszlym roku postapiono inaczej w
    takiej samej sytuacji a w tym inaczej. Uzyskalem odpowiedz, ze tak postanowili
    i tak ma byc i zadnej korekty od nich nie dostane, a jak sie rozliczylem
    wczesniej to sam jestem sobie winny.
    Stad moje pytanie - czy pracodawca mial prawo tak postapic? Czy sa jakies
    przepisy, ktore to reguluja?
    Czy moge uznac, ze pracodawca popelnil blad i nie korygowac swojego zeznania,
    tylko doliczyc grudzien 2002 w przyszlym roku?

    Pozdrawiam
    Jacenty

  • 2. Data: 2003-04-22 07:44:47
    Temat: Re: Umowa-zlecenie - male zamieszanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Apr 2003 j...@p...onet.pl wrote:

    >+ Mam nastepujacy problem.
    >+ Od dluzszego czasu pracuje na umowe-zlecenie.

    Jak UZ - to nie pracujesz :)
    Skoro wyrażasz się "potocznie" to może dla uściślenia: UZ realizujesz
    jako OsobaFizyczna nie prowadząca DziałalnościGospodarczej ?

    [...]
> [...]
    >+ znalazl sie zarowno grudzien 2001 jak i grudzien 2002 (a rachunek i wyplata
    >+ nastapily jak zwykle w styczniu 2003).

    Nie bić ale będę się czepiał: zleceniodawcy. Jak zaczniesz gdzieś
    składać tak splątane zeznania to skołujesz słuchaczy !

    >+ jak to mozliwe, by w zeszlym roku postapiono inaczej
    >+ w takiej samej sytuacji a w tym inaczej.

    Samo w sobie nie byłoby dziwne - przepisy się zmieniają. Ale przepisy
    dotyczące twojego przypadku AFAIK się nie zmieniły i zleceniodawca
    nie ma racji - wynagrodzenie OF bez DG liczy się "z dniem postawienia
    do dyspozycji".

    >+ Uzyskalem odpowiedz, ze tak postanowili
    >+ i tak ma byc i zadnej korekty od nich nie dostane, [...]
    >+ Stad moje pytanie - czy pracodawca mial prawo tak postapic? Czy sa jakies
    >+ przepisy, ktore to reguluja?

    Jak na mój gust - z ustawy o PodatkuDochodowymOdOsóbFizycznych:
    ++++
    Art. 11. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6
    i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
    ----

    >+ Czy moge uznac, ze pracodawca popelnil blad i nie korygowac swojego zeznania,
    >+ tylko doliczyc grudzien 2002 w przyszlym roku?

    US pewnie tak i tak zacznie wyjaśniać, jak zauważy.
    Nie wiem co zrobić - ale przy naruszeniu przepisów i tak pewnie
    skończy się *kiedyś* korektami (i odsetkami), to ci nie powiem
    czy ze zleceniodawcą lepiej zadrzeć wcześniej czy później :[

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-22 20:16:18
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    zeznania,
    > tylko doliczyc grudzien 2002 w przyszlym roku?

    grudzień 2001 został zapłacony w styczniu 2002 i zaliczony do dochodu w 2002
    roku i tak ma być.
    grudzień 2002 wypłacony w styczniu ma być zaliczony w 2003 roku.

  • 4. Data: 2003-04-23 18:51:48
    Od: j...@p...onet.pl

    > grudzień 2001 został zapłacony w styczniu 2002 i zaliczony do dochodu w 2002
    > roku i tak ma być.
    > grudzień 2002 wypłacony w styczniu ma być zaliczony w 2003 roku.

    tylko co zrobic gdy zleceniodawca upiera sie przy swoim i nie chce skorygowac
    pita?
    moge ich olac i rozliczyc sie w US inaczej niz w PITcie od zleceniodawcy?

    JAC

  • 5. Data: 2003-04-23 19:17:42
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > skończy się *kiedyś* korektami (i odsetkami), to ci nie powiem
    > czy ze zleceniodawcą lepiej zadrzeć wcześniej czy później :[

    nie chodzi o zadzieranie. jak powiedzieli NIE to niech spadaja. Czy nie moge
    sie rozliczyc z US inaczej niz jest w PITcie od praco(zlecenio)dawcy? Dlaczego
    mam powielac ich blad? Niech oni sie martwia, jak sie US czepi, bo powinien sie
    przeciez czepic ich, a nie mnie :)

    JAC

  • 6. Data: 2003-04-23 19:40:21
    Od: j...@p...onet.pl

    > tylko co zrobic gdy zleceniodawca upiera sie przy swoim i nie chce skorygowac
    > pita?
    > moge ich olac i rozliczyc sie w US inaczej niz w PITcie od zleceniodawcy?

    wyrazilem sie niescisle - przeciez juz sie rozliczylem po swojemu :)
    pytanie tylko czy skladac korekte i rozliczac sie blednie, czy olac to wszystko

    pozdrowionka
    J.