  • 1. Data: 2007-01-07 10:28:08
    Temat: Umowa-zlecenie na pisanie programu
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    chcę zatrudnić studenta, żeby pisał mi program przez X godzin miesięcznie za
    stawkę Yzł. Będzie to pisał w domu, nie u mnie. Czy mogę taką
    umowę-zlecenie napisać, że zlecam mu pisanie przez X godzin? Czy ktoś się
    nie doczepi, że ma być umowa o pracę?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 2. Data: 2007-01-07 14:46:10
    Temat: Re: Umowa-zlecenie na pisanie programu
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > stawkę Yzł. Będzie to pisał w domu, nie u mnie. Czy mogę taką
    > umowę-zlecenie napisać, że zlecam mu pisanie przez X godzin? Czy ktoś się

    Nie, umowa zlecenie (zwyczajowo) polega mniej więcej na tym co piszesz.
    Ale czy wpisywanie godzin ma tu jakiś sens?
    Jak to chcesz sprawdzić?

    Nie lepiej umowę o dzieło w takim przypadku zastosować?

  • 3. Data: 2007-01-07 16:01:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > stawkę Yzł. Będzie to pisał w domu, nie u mnie. Czy mogę taką
    > umowę-zlecenie napisać, że zlecam mu pisanie przez X godzin? Czy ktoś się

    Możesz mu najwyżej zlecic napisanie programu do dnia ... za kwotę......
    Umowa o dzieło też może w takim przypadku być.

  • 4. Data: 2007-01-07 17:28:55
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message

    > Możesz mu najwyżej zlecic napisanie programu do dnia ... za kwotę......

    Ale to już nie będzie zlecenie.
    Zlecenie dotyczy "pisania" a nie "napisania".

  • 5. Data: 2007-01-10 00:42:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 7 stycznia 2007 15:46
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <enr14o$ie8$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Nie, umowa zlecenie (zwyczajowo) polega mniej więcej na tym co piszesz.

    Na grupie pl.soc.prawo mają odmienne zdanie :( Mi bardziej pasuje to :D

    > Ale czy wpisywanie godzin ma tu jakiś sens?
    > Jak to chcesz sprawdzić?

    Nie chcę.

    > Nie lepiej umowę o dzieło w takim przypadku zastosować?

    Nie wiem, ciężko określić wg mnie dzieło w tym wypadku.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 6. Data: 2007-01-10 00:42:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 7 stycznia 2007 18:28
    wasz znak: <enrarg$1ma$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Ale to już nie będzie zlecenie.
    > Zlecenie dotyczy "pisania" a nie "napisania".

    A ja właśnie chcę na pisanie... Efekt żaden końcowy nie musi wyjść.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 7. Data: 2007-01-10 08:45:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, Tristan wrote:

    > (autor Cavallino
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,

    > Na grupie pl.soc.prawo mają odmienne zdanie :( Mi bardziej pasuje to :D

    :)
    Praca zawiera m.in. "nadzór" (w ustawie: "kierownictwo").
    I przyznam że jest tu pewien problem: o ile przy "dziele" można wprost
    powiedzieć że nikt niczeo nie nadzoruje, bo ma być dostarczone coś co
    spełnia wymogi specyfikacji, to przy zleceniu jest problem z określeniem
    na jakiej podstawie uważasz że owo zlecenie jest prawidlowo wykonywane,
    inaczej: jak określić w umowie *kiedy* uznajemy że zleceniodawca
    wypełnia prawidłowo "pisanie programu"?
    Interwencja "ale funkcja ma mieć opisane ... i trzeba poprawić..."
    może chyba być uznana za "nadzór".

    > Nie chcę.

    To za co chcesz płacić? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-01-10 17:28:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości news:

    > Na grupie pl.soc.prawo mają odmienne zdanie :( Mi bardziej pasuje to :D

    Pewnie zlecenia sensu stricte się czepili.
    Kodeksowo to jest zlecenie wykonania określonych czynności prawnych o ile
    dobrze pamiętam.

    > Nie chcę.

    To nie wpisuj tego do umowy, po co?

    > Nie wiem, ciężko określić wg mnie dzieło w tym wypadku.

    Podstawowa różnica jest taka, że zapłacisz za napisanie programu, a nie za
    jego pisanie (co może oznaczać brak choćby linijki kodu).

  • 9. Data: 2007-01-10 17:29:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > wasz znak: <enrarg$1ma$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > A ja właśnie chcę na pisanie... Efekt żaden końcowy nie musi wyjść.

    No to rób jak napisałeś, raczej nic nie ryzykujesz.

  • 10. Data: 2007-01-13 12:21:00
    Od: Joanna <j...@w...pl>

    Użytkownik Tristan napisał:
> [...]
    > wasz znak: <enrarg$1ma$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > A ja właśnie chcę na pisanie... Efekt żaden końcowy nie musi wyjść.

    No to jest super sprawa, może pisać 20 lat (jak pożyje).
    De facto program komputerowy to jest pewnego rodzaju dzieło i taki
    rodzaj umowy najlepiej do tego pasuje. Podobnie jak malowanie obrazu
    czy tworzenie innych rękodzieł.

    --
    pozdrawiam
    Joanna