  • Data: 2006-06-28 13:14:30
    Temat: Re: Umowa zlecenie, wynagrodzenie a PUP
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Herbi napisał(a):

    > Moim zdaniem nie jest prawdą.
    > Nie ważne na jaki okres opiewa umowa - po prostu jest określone że od dn do
    > dn. należy wykonać konkretne zlecenie. Mnie, jako zleceniodawcy nei
    > interesuje czy wykonujesz to zlecenie pierwszego dnia, piątego dnia, czy
    > ostatniego - liczy się skutek, efekt.

    Chyba mylisz umowę zlecenie z umową o dzieło. W UoD chodzi o efekt, w
    UoZ chodzi o staranne wykonanie zlecenia.

    > Gdybym jako zleceniodawca, wytyczał Ci zadania, ustalił czas godzinowy
    > wykonywania zlecenia - to by nie było zlecenia - tylko nosiłoby znamiona
    > umowy .... o pracę.

    Do umowy o pracę brakuje jeszcze nadzoru pracodawcy i ponoszenia ryzyka
    pracy przez pracodawcę a nie przez pracownika. I coś tam jeszcze chyba....

    > Więc Twoje założenie że w maju zarobił ten "mój" zleceniobiorca 1tys - jest
    > tylko czysto matematyczne - nie ma nic wspólnego z formą umowy zlecenia ani
    > z punktu widzenia np. SUS - nie zostało mu wypłacone wynagrodzenie w maju -
    > nie ma składki na ZUS, nie ma kosztu dla "mnie", itd

    No dobra, z tą zgodnością z prawdą przesadziłem. Chodzi mi bardziej o
    brak udokumentowanej niezgodności z prawdą :). Oczywiście w przypadku
    kiedy tą jedną umowę zlecenie zastąpicie dwiema, z terminem płatności w
    jednym dniu.

    Dla porządku w papierkach może chyba to być chyba jeden rachunek dla obu
    umów zlecenia?

    p. m.