    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowy o dzieło, a brak DG i VAT
    Date: Wed, 31 Oct 2007 19:34:43 +0100

    Dnia 31-10-2007 o 18:35:11 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

    > ostatnio też interesowałem się tym tematem i z tego co się do tej pory
    > dowiedziałem wynika, że
    >
    > jeśli owa firma bierze na siebie odpowiedzialność wobec osób trzecich
    > (odpowiednie zapisy w umowie) to to co robisz nie jest działalnością
    > gospodarczą (przynajmniej w rozumieniu ustawy o VAT i PIT)
    > i w związku z tym VAT cię nie dotyczy.

    A jeżeli nie bierze odpowiedzialności, to w PIT dalej to nie jest
    działalność
    gospodarcza a w VAT obowiązuje zwolnienie podmiotowe(jeśli to IT nie jest
    rzeczoznawstem i doradztwem zarazem). Musisz wtedy tylko prowadzić
    uproszczoną
    ewidencję sprzedaży za dany dzień do VAT(czyli na ogół przy takich
    robotkach ze słabo zdefiniowaną datą zakończenia mżna przyjąć datę
    wystawienia rachunku,
    lub datę sprzedaży z tego rachunku jeśli jest wcześniej)