  • Data: 2007-10-31 17:35:11
    Temat: Re: Umowy o dzieło, a brak DG i VAT
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31-10-2007 o 17:58:18 Marek <m...@n...pl> napisał:

    > od kilku lat, z jedną z firm, podpisuję dość regularnie umowy o dzieło,
    > związane z różnego rodzaju pracami IT wykonywanymi na rzecz tej firmy.
    > Ostatnio dowiedziałem się, że rzekomo muszę mieć założoną działalność
    > gospodarczą i odprowadzać podatek VAT - inaczej działam nielegalnie.

    ostatnio też interesowałem się tym tematem i z tego co się do tej pory
    dowiedziałem wynika, że

    jeśli owa firma bierze na siebie odpowiedzialność wobec osób trzecich
    (odpowiednie zapisy w umowie) to to co robisz nie jest działalnością
    gospodarczą (przynajmniej w rozumieniu ustawy o VAT i PIT)
    i w związku z tym VAT cię nie dotyczy.

    Art. 13 ust. 8
    Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 1991-07-26
    (Tekst jednolity 2000r. Dz.U. Nr 14, poz. 176)
    Art. 15 ust. 3 pkt 3 i Art. 113 ust. 1
    Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 2004-03-11
    (Dz.U. Nr 54, poz. 535 )

    Piotr