  • 11. Data: 2007-10-19 09:23:44
    Temat: Re: Umowy o dzieło i takie tam, a składki na ZUS
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 09:12:41 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Jak nie pracujesz, to nie płacisz.

    Ubezpieczenie dobrowolne.

  • 12. Data: 2007-10-19 09:26:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.10.2007 Herald <h...@o...eu> napisał/a:

    > Ubezpieczenie dobrowolne.

    No, nawet nie pomyślałem o dobrowolnym. Dobrowolne wpłacanie czegokolwiek do
    ZUSu, poza składką zdrowotną, to przecież samobójstwo. :) Ale nie wiem, czy
    zdrowotną można opłacać dobrowolnie. Bo od jakiej podstawy? Jak można
    od złotówki, to ja się na to piszę ;-)
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2007-10-19 09:31:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

    samobójstwo. :) Ale nie wiem, czy
    > zdrowotną można opłacać dobrowolnie. Bo od jakiej podstawy? Jak można
    > od złotówki, to ja się na to piszę ;-)

    Mozna. Podstawa jest ta kwota, o ktorej mowa przy ustaklaniu skladki w DG -
    tyle, ze w DG jest 75% tej kwoty podstawa a przypadku dobrowolnego 100% -
    totez dobrowolne jest w tej chwili ponad 200 zl m/c!!!!
    Totalna gdupota - to juz lepiej wziac zlecenie za 100 czy 50 zl -c :) -
    skladka wtedy jest odpowiednio 9 zl lub 4,50 a ochrona tak samo kiepska.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2007-10-19 09:40:57
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 09:26:46 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > No, nawet nie pomyślałem o dobrowolnym. Dobrowolne wpłacanie czegokolwiek do
    > ZUSu, poza składką zdrowotną, to przecież samobójstwo. :)

    W rzeczy samej :)

    http://www.nfz-rzeszow.pl/skladka_2.php

  • 15. Data: 2007-10-19 10:02:58
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Nawet ZUS takiego czegoś nie oferuje.
    > Jedynie niezdolność do pracy w postaci np. kalectwa - to może nabędziesz
    > prawo do renty.

    No, może źle się wysłowiłem, ale o to mi chodzi - na wypadek kalectwa.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 16. Data: 2007-10-25 06:07:08
    Od: l...@g...com

> [...]
    > 3. Posiadam 300.000PLN w funduszach inwestycyjnych, z których co miesiąc
    > wypłacam 1.000PLN.
    > 4. Posiadam 300.000PLN w funduszach inwestycyjnych, z których nic nie
    > wypłacam, czasami tylko robię konwersje jednostek. Oficjalnie żyję z dochodu
    > żony pracującej na etat.
    > 5. Posiadam prawa autorskie do zbioru utworów muzycznych, które przynoszą
    > 25.000PLN rocznie.
    > 6. Wyjeżdżam w podróż dookoła świata, 2 lata nie ma mnie w Polsce. Co w
    > takiej sytuacji? Wymeldować się nie mogę, bo mam na przykład konta bankowe
    We wszystkich w/w sytuacjach brak obowiązku odprowadzania składek ZUS.
    W przypadku umów o dzieło możliwośc dobrowolnego opłacania składek.
    We wszystkich w/w sytuacjach możliwośc dopisania się do ubezpieczenia
    zdrowotnego żony.
    W sytuacjach 3 i 4 możliwość zarejestrowania się jako osoba
    bezrobotna- wówczas zdrowotne opłacane z UP. Być może jest też taka
    mozliwość w przypadku 2 i 5.
    www.multiofe.pl