    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urzad SKarbowy, a kwiaty zza granicy ?
    Date: Wed, 16 Apr 2008 11:54:54 +0200

    On Tue, 15 Apr 2008, JP wrote:

    > Jak sie maja sprawy skarbowe i podatek z tego rodzaju dzialalnosci? Wyczytalem, ze
    > jesli kwiaty posiadam 1 miesiac w domu to moge je sprzedawac i nierozliczac tego z
    > podatku dochodowego-

    Możesz podać źródło?
    Kwiaty to "ciekawy" towar, bo nie można wykluczyć, że łapie się pod
    działalność rolniczą (a ta podatkowi dochodowemu w .pl nie podlega).
    Tyle, że rolnik to pewnie ktoś taki, kto sprzedaje rosliny (i zwierzęta)
    wyhodowane we *własnym* gospodarstwie :) Czyli mamy nie rolnictwo,
    a "inne czynności wykonane w celu uzyskania przychodu", dobrze mi
    pasuje do opisu?
    Ba, czynność ta jest "zorganizowana"...

    > a Urzad Skarbowy w czasie kontroli np. na bazarze? Musze
    > prowadzic jakas ksiege rozchodow itd...? Spisywac co sprzedaje, kiedy i za ile?

    IMVHO - dochodowy to jedno, a VAT to drugie. Również korzystanie ze
    zwolnienia nie wyklucza obowiązku ewidencjonowania sprzedaży podlegającej
    pod VAT (mimo, że jest zwolniona).

    > Prosze o w miare mozliwosci szczegolowy opis jak mam postepowac z tego rodzaju
    > sprzedaza , a czego robic nie musze...

    Ja sobie tylko dywaguję, ale IMO zadajesz *trudne* pytania.
    Pierwsze i podstawowe: jak uzasadnisz, w razie pytania z US, w jakim
    *celu* nabyłeś te kwiaty?
    Bo skoro w celu gospodarczym, to rachunku należało żądać (a jeśli
    sprzedawca wystawia f-ry, to f-ry oczywiście).

    pzdr, Gotfryd