  • 1. Data: 2008-04-15 11:58:06
    Temat: Urzad SKarbowy, a kwiaty zza granicy ?
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Witam;

    Pisze na grupe, poniewaz mam pytanie odnoscie opodatkowania i skladki podatkowej
    z handlu kwiatami kupionymi (bez faktury) z Holandii (z firmy w ktorej pracuje).
    Kwiaty mam luzem oraz pakowane w woreczki + zdjecia gotowe na sprzedaz.
    Jak sie maja sprawy skarbowe i podatek z tego rodzaju dzialalnosci? Wyczytalem, ze
    jesli kwiaty posiadam 1 miesiac w domu to moge je sprzedawac i nierozliczac tego z
    podatku dochodowego- a Urzad Skarbowy w czasie kontroli np. na bazarze? Musze
    prowadzic jakas ksiege rozchodow itd...? Spisywac co sprzedaje, kiedy i za ile?
    Prosze o w miare mozliwosci szczegolowy opis jak mam postepowac z tego rodzaju
    sprzedaza , a czego robic nie musze...

    Roger(OS)

  • 2. Data: 2008-04-16 09:54:54
    Temat: Re: Urzad SKarbowy, a kwiaty zza granicy ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Apr 2008, JP wrote:

    > Jak sie maja sprawy skarbowe i podatek z tego rodzaju dzialalnosci? Wyczytalem, ze
    > jesli kwiaty posiadam 1 miesiac w domu to moge je sprzedawac i nierozliczac tego z
    > podatku dochodowego-

    Możesz podać źródło?
    Kwiaty to "ciekawy" towar, bo nie można wykluczyć, że łapie się pod
    działalność rolniczą (a ta podatkowi dochodowemu w .pl nie podlega).
    Tyle, że rolnik to pewnie ktoś taki, kto sprzedaje rosliny (i zwierzęta)
    wyhodowane we *własnym* gospodarstwie :) Czyli mamy nie rolnictwo,
    a "inne czynności wykonane w celu uzyskania przychodu", dobrze mi
    pasuje do opisu?
    Ba, czynność ta jest "zorganizowana"...

    > a Urzad Skarbowy w czasie kontroli np. na bazarze? Musze
    > prowadzic jakas ksiege rozchodow itd...? Spisywac co sprzedaje, kiedy i za ile?

    IMVHO - dochodowy to jedno, a VAT to drugie. Również korzystanie ze
    zwolnienia nie wyklucza obowiązku ewidencjonowania sprzedaży podlegającej
    pod VAT (mimo, że jest zwolniona).

    > Prosze o w miare mozliwosci szczegolowy opis jak mam postepowac z tego rodzaju
    > sprzedaza , a czego robic nie musze...

    Ja sobie tylko dywaguję, ale IMO zadajesz *trudne* pytania.
    Pierwsze i podstawowe: jak uzasadnisz, w razie pytania z US, w jakim
    *celu* nabyłeś te kwiaty?
    Bo skoro w celu gospodarczym, to rachunku należało żądać (a jeśli
    sprzedawca wystawia f-ry, to f-ry oczywiście).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-04-17 08:11:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 16 Apr 2008 11:54:54 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > wyhodowane we *własnym* gospodarstwie :) Czyli mamy nie rolnictwo,
    > a "inne czynności wykonane w celu uzyskania przychodu", dobrze mi

    To chyba wyjaśni wszystk:

    Usrtawa o PDOF

    art. 2. 2. Działalnością rolniczą, w rozumieniu ust. 1 pkt 1, jest
    działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych
    w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub
    chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego,
    hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa,
    szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i
    sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i
    owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz
    hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy
    przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje
    ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej:

    1) miesiąc - w przypadku roślin,
    2) 16 dni - w przypadku wysokointensywnego tuczu specjalizowanego gęsi lub
    kaczek,
    3) 6 tygodni - w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego,
    4) 2 miesiące - w przypadku pozostałych zwierząt

    - licząc od dnia nabycia.

    Zwracam uwagę na słowa "biologiczny wzrost"

  • 4. Data: 2008-04-20 13:20:31
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

    Subject: Re: Urzad SKarbowy, a kwiaty zza granicy ?
    Newsgroups: news.task.gda.pl:pl.soc.prawo.podatki
    To: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Gotfryd Smolik news (s...@s...com.pl) napisal(a):

    > Mozesz podac Lródlo?
    > Kwiaty to "ciekawy" towar, bo nie mozna wykluczyc, ze lapie sie
    > pod
    > dzialalnośc rolniczą (a ta podatkowi dochodowemu w .pl nie
    > podlega).
    > Tyle, ze rolnik to pewnie ktoś taki, kto sprzedaje rosliny (i
    > zwierzeta)
    > wyhodowane we *wlasnym* gospodarstwie :) Czyli mamy nie rolnictwo,
    > a "inne czynności wykonane w celu uzyskania przychodu", dobrze mi
    > pasuje do opisu?
    > Ba, czynnośc ta jest "zorganizowana"...

    Pochodzenie tych kwiatow to firma zajmujaca sie pakowaniem i eksportem do
    roznych
    krajow (m.in. do polski)

    > IMVHO - dochodowy to jedno, a VAT to drugie. Równiez korzystanie
    > ze
    > zwolnienia nie wyklucza obowiązku ewidencjonowania sprzedazy
    > podlegającej
    > pod VAT (mimo, ze jest zwolniona).

    Wiec jakas mini-makro ksiazke prowadzic musze... Np. wpisujac wieczorem
    przed TV
    ze sprzedalem po 5 cebulek kwiatowych :]

    > Ja sobie tylko dywaguje, ale IMO zadajesz *trudne* pytania.
    > Pierwsze i podstawowe: jak uzasadnisz, w razie pytania z US, w
    > jakim
    > *celu* nabyleś te kwiaty?
    W gospodarczym, na probe i bede liczyl na dobre serce urzednika....
    Najlepiej jak bym wiedzial jak z nim rozmawiac to juz sukces :-)

    > Bo skoro w celu gospodarczym, to rachunku nalezalo ządac (a
    > jeśli
    > sprzedawca wystawia f-ry, to f-ry oczywiście).

    rachunek/faktura i pokazywac przy kazdej kontroli?
    Hmm, myslalem ze bedzie nico latwiej :/

    Roger(OS)

  • 5. Data: 2008-04-21 23:26:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    JP pisze:
    > W gospodarczym, na probe i bede liczyl na dobre serce urzednika....
    > rachunek/faktura i pokazywac przy kazdej kontroli?
    > Hmm, myslalem ze bedzie nico latwiej :/
    Nieco? Musisz mieć zarejestrowaną Działalność gospodarczą.
    Nie chodzi o to że przy kontroli na targowisku masz okazywać fakturę. Ty
    po prostu prowadzisz działalność gospodarczą i musisz prowadzić
    księgowość, mieć faktury zakupu, rejestrować sprzedaż itd. (i kombinować
    jak tu nie musieć mieć kasy fiskalnej itd)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 6. Data: 2008-04-24 17:44:55
    Od: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>

  • 7. Data: 2008-04-25 06:11:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 24 Apr 2008 17:44:55 +0000, JP napisał(a):

    > Pochodzenie tych kwiatow to firma zajmujaca sie pakowaniem i eksportem do roznych
    > krajow (m.in. do polski)

    Jeśli to są kwiaty w doniczkach, w ziemi i przechowujesz je u siebie przez
    co najmniej miesiąc to moim zdaniem jest to dziłalność rolnicza. W
    przeciwnym wypadku to zwykła działalność gospodarcza - taka sama jak np
    prowadzenie sklepu spożywczego. Wiąże się z tym obowiązek rejestracji tej
    działalności w Urzędzie Miejskim/Gminnym oraz obowiązek odprowadzania
    składek ZUS i płacenia podatków. Jeśli chodzi o podatki, to sam musisz
    zdecydować jaka forma ich rozliczania jest dla ciebie najlepsza. Jeśli
    marże są duże a koszty ogólnofirmowe małe, to zasatnów się nad ryczałtem
    ewidencjonowanym.