    From: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urząd Skarbowy
    Date: 30 Sep 2003 21:01:56 GMT
    Sender: b...@p...onet.pl@host-ip74-219.crowley.pl

    Tako rzecze a...@u...agh.edu.pl:

    > Wlasciwy -
    > US(PIT) jest wg miejsca zamieszkania,
    > US(VAT) jest wg siedziby.
    >
    > dla osoby fizycznej prowadzacej samodzielnie DG zwykle siedziba jest
    > miejsce zamieszkania.

    Ale nie zawsze tak jest i co ważniejsze nie musi tak być:
    załóżmy:
    mieszkam w Krakowie, tam też sobie wyznaczyłem siedzibę w miejscu
    zamieszkania (no wiesz - trzymam tam rejestry ale nie wykonuje
    działalności).
    Działalnośc wykonuję natomiast w Częstochowie. Czy nadal uważasz że płacę
    VAT w US właściwym dla siedziby tzn. miejsca zamieszkania.
    Dodam że ustawa mówi wyraźnie: dla osoby fizycznej wykonującej DG na
    terenie dwóch różnych US właściwy jest ten właściwy dla miejsca
    zamieszkania (ważne od 01.09.2003)!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert