  • 31. Data: 2005-02-07 14:12:18
    Temat: Re: Urząd Skarbowy w Dębicy - jaja kwadratowe !!!
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Broma" <t...@w...pl.zmien.jeden.na.1> napisał w
    wiadomości news:cu7q03$fcj$1@news.onet.pl...

    > No dobrze, ale co będzie jeśli w US zagubi się deklaracja wysłana pocztą??
    > Znam przypadki kiedy US ignorował potwierdzenie odbioru, które dostaliśmy
    > wysyłając deklarację polecony, bo już chyba nie tak miła pani z US
    > powiedziała 'a skąd ja mam pewność że mi pan nie wysłał pustej koperty?
    a?'.

    grzecznie pytam, jaką ma pewność że nic tam nie było
    a potem już mniej grzecznie jak to udowodni
    a potem przypominam taką zasadę, że ciężar dowodu ciąży na oskarżeniu (to
    podobno wprowadzili jacyś rzymianie dawno temu - to może być nieaktulne w
    naszym nowoczesnym kraju :))

  • 32. Data: 2005-02-07 16:25:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2005, du hast mich gefragt wrote:

    > + Dnia 2/7/2005 9:58 AM, Użytkownik Bozoo napisał:
    > + > > Też nic nowego, ale znów pomieszałeś pojęcia - w tym wypadku nie chodzi
    > + > > o potwierdzenie przyjęcia dokumentów w ogóle tylko o potwierdzenie
    > + > > "zawartości" deklaracji. Potrzebne Ci to?
    > + >
    > + > Dla mnie to jeden pieron - to, że złożyłem to mało i na pewno do niczego
    > + > mi nie potrzebne. To, że złożyłem konkretna deklarację z konkretnymi
    > + > liczbami
    > + > powpisywanymi - to jest dla mnie ważne i na to chcę mieć dowód.
    [...]
    > + IMHO wręcz przeciwnie: deklaracja musi być złożona w ustawowym terminie więc
    > + przede wszystkim potwierdzenie złożenia jest ważne.

    Mniemam że się mylisz.
    Jeśli ktoś ma np. dostać spory zwrot podatku to dla niego dowód *ILE*
    zadeklarował do zwrotu może być dość istotny.
    Scenariusz (przykładowy):
    30.V.
    Podatnik: "otrzymałem 320 zł zwrotu a miało być 3200 !"
    US: "...ale tyle było na deklaracji i tyle mamy w systemie ! Proszę
    złożyć korektę, w ciągu 30 dni od wprowadzenia uzupełnimy !"
    Podatnik: "ale na deklaracji ZAPISAŁEM 3200 !"
    US: "...w systemie jest 320, deklaracji nie ma, wcięło !"
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 33. Data: 2005-02-07 16:39:00
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

> [...]
    > Podatnik: "ale na deklaracji ZAPISAŁEM 3200 !"
    > US: "...w systemie jest 320, deklaracji nie ma, wcięło !"

    Stosunkowo optymistyczny scenariusz.
    Jeśli gość miał spooory przychód i na koniec koszt,
    to może mu wyjść spory zwrot, mimo, że US
    bedzie twierdził, że topodatnik musi dopłacić.
    Zanim podatnik sie zorientuje, że US zawalił, zdąży
    nieźle dostać po dupie za uszczuplenie!

  • 34. Data: 2005-02-07 17:04:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2005, bo wrote:

    >+ Tomasz Broma wrote:
    [...]
    >+ > No dobrze, ale co będzie jeśli w US zagubi się deklaracja wysłana pocztą??
    >+
    >+ To samo co ze zlozona osobiscie...

    Boguś, jak masz w ręku dajmy na to kopię VAT-7 z przywaloną pieczęcią
    (datownikiem) US to to NIE jest to samo co dowód nadania *czegoś*
    do US.
    A znając sknerstwo własne i pewnikiem kilkudziesięciu procent czytelników
    niniejszej listy (myślę o jakichś skromnych 98%) ;) to by posyłali
    (ci podatnicy ze mną na czele) PIT-5 (a może i PIT-4) i VAT-7
    jedną przesyłką.
    Ciekawe czego dowodzi później dowód nadania...

> [...]
    >+ > powiedziała 'a skąd ja mam pewność że mi pan nie wysłał pustej koperty?

    Ekhmmm.
    "Pan mi WYSŁAŁ pustą kopertę"... :]

    >+ Ja na kopercie pisze co jest w srodku...

    No pięknie. "Mamy kopertę z opisem VAT-7" ;)

    >+ > doręczanie osobiste i grzeczne odbieranie kopii z pieczęcią 'WPŁYNĘŁO'.
    >+
    >+ Bezpieczenstwo kosztuje....
    >+ Np wprawe do US...

    Miałeś na myśli "wyprawę" ?
    Tak. Podejrzewam że mi np. dobrze robi - jeżdżę rowerem... :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 35. Data: 2005-02-07 21:47:27
    Od: "grzess" <##@wp.##>

    na slasku kilka urzedow praktykuje podbijanie idiotycznych kwitow zamiast
    deklaracji
    ale jak ustawi sie kolejka podatnikow...panie w okienkach machaja
    pieczeciami az milo patrzec
    oczywiscie bez kwitow

    a teraz ku przestrodze wysylajacych puste koperty :-)
    nie dalej jak miesiac temu omylkowo pusta koperta poszla do us tychy
    wrocila informacja ze koperta doszla pusta
    widac notuja w ksiazce korespondencji co przychodzi

    mialem przypadek ze nie zlozono deklaracji
    nie chcialo mi sie szukac polecenia nadania i wzialem pierwsze lepsze z
    prawidlowym terminem aby okazac w us...oczywiscie uwzgledniono

    mialem tez przypadek ze pani podbila kopie i oddala kopie wraz z orginalem

    zdazylo sie tez, ze pani przujmujac przybila pieczatke z data o m-c
    wczesniejsza

    wiecej nie pamietam :-)

    pozdrawiam
    grzess

  • 36. Data: 2005-02-07 23:10:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bo a...@a...edu.pl ...

    > Jaka toroznca, zymasz pieczatke na swoim, czy nie...

    skoro nie ma róznicy, to po co te wymysły?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 www.rowery.rejtravel.pl
    "_")

  • 37. Data: 2005-02-08 07:47:52
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    du hast mich gefragt napisał(a):

    > Urzędy szczecińskie już od co najmniej 5-6 lat nie stemplują *deklaracji*.

    Katowicki US stawia pieczatki.
    Druczki wydaje u nas tylko ZUS.

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 38. Data: 2005-02-08 07:58:50
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/7/2005 5:25 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Podatnik: "ale na deklaracji ZAPISAŁEM 3200 !"
    > US: "...w systemie jest 320, deklaracji nie ma, wcięło !"

    ..."P:proszę tu mam deklarację z przybitą pieczęcią i stoi 3200. US: Pa
    n dopisał to zero potem"
    Gotfryd, wydziwiasz.

    Ta dyskusja do niczego nie prowadzi więc jak dla mnie EOT.

    --
    gefragt

  • 39. Data: 2005-02-08 09:05:21
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 8 lut o godzinie 08:58, na pl.soc.prawo.podatki, du hast mich
    gefragt napisał(a):

    > ..."P:proszę tu mam deklarację z przybitą pieczęcią i stoi 3200. US: Pa
    > n dopisał to zero potem"

    Oj tak, zwłaszcza że z wyliczeń zawartych na deklaracji wynika że ma być
    jednak 3200 a nie 320 - to podatnik sobie dopisał .....

    > Gotfryd, wydziwiasz.

    Nie - wyjaśnia jak sobie zabezpieczać swoje interesy.

    BTW - ja uznaje że papier jet cierpliwy i wszystko przyjmie, a stemple i
    pieczątki dodają mu jeszcze powagi :)

    --
    Herbi
    08-02-2005 10:05:06

  • 40. Data: 2005-02-08 12:52:42
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > (ci podatnicy ze mną na czele) PIT-5 (a może i PIT-4) i VAT-7
    > jedną przesyłką.
    > Ciekawe czego dowodzi później dowód nadania...

    Dowod nadania dowodzi nadania.
    Na kopercie pisze co tamjest ijesli tego nie ma,
    mila Pani by nmnie o tym poinformowala..
    jesli BY nie poinfornmowala, to niech teraz szuka..

    Ale neima problemu... ja moge jej jeszce jeden egz zlozyc..

    Naprawde newiem o co Ci chodzi..

    Ja mam US(VAT) inny niz US(Pit)
    wysylam zawsze w jedenj kopercie PiT swoj i zony
    do eej samej milej Pani
    zawsze pisze na kopercie

    pit 5 za xx D.Sz..
    pit 5 za xx B.Sz..

    I nigdy nie ma zadnego klopotu...

    Jestem przekonany, ze gdyby tego Pit-a w srodku nie bylo,
    Pani w US dalaby mi od razu znac..
    Gdyby byl i zginal, MilaPani poprosilaby o drugi egz..

    Wez mi wytlumaz .. w czym problem...

    Przeceiz panie w US nie sprawdzaja literka po literce ze
    skladasz dwie identyczne deklaracje i jedna chcesz jakokopie....

    Boguslaw