    From: MiejsceMocy <m...@T...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Usługa informatyczna w Unii a VAT
    Date: Mon, 27 Feb 2006 16:30:51 +0100

    Anty wrote:
    > Witam,
    > Przeglądałem archiwum grupy ale nie znalazlem dokladnej odpowiedzi
    > na moje pytanie: mianowicie mam zlecenie z UE na modyfikacje programu
    > komputerowego. Mojemu zleceniodawcy daje wszelkie prawa do napisanego
    > przeze mnie kodu. Przy czym podkreslam - chodzi o napisanie czegos pod
    > konkretne zamowienie, jednorazowo. Jaka w tym wypadku wystawic fakture?
    > Znalazlem taki post
    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/a930bea1bf9fd467/dfb1cab3999b51
    3b?tvc=2#dfb1cab3999b513b

    > Niestety bez odpowiedzi, do tego z r. 2001 wiec nie wiem czy juz
    > nieaktualne.
    > Zas moja ksiegowa z tego co widze niespecjalnie sie orientuje w temacie..
    > Z góry dziekuje za pomoc
    > Pozdrawiam
    > A.T.
    > ps. ew. czy jest ktos kto wykonuje podobne usługi i zechcialby sie
    > podzielic
    > wzorem takowej faktury?

    Tez czasami wykonuje pewne uslugi informatyczne dla zachodniej firmy. Z
    takim samym pytaniem udalem sie do swojego US, gdzie poczatkowo nikt nie
    wiedzial, jaka jest prawidlowa odpowiedz. Kazano mi sie zglosic po paru
    dniach i w tedy powiedziano mi, ze tego typu uslugi nie sa one objete
    podatkiem VAT. Dodatkowo dostalem pare kser z ustaw omawiajacych ta
    kwestie. Jesli chcesz troche poczytac, to napisz do mnie maila, a ja
    postaram sie je jakos zeskanowac.

    Co do faktury to byl niedawno tego typu watek i kots podal taka forme:
    http://gospodarka.gazeta.pl/img/firma/infor/i02/2004
    /134/i02.2004.134.062.0005.002.gif

    Moze napisze najwazniejsze kwestie, wynikajace z otrzymanych materialow:

    Tekst z ksiazki "PORADNIK VAT":
    "Pod pojeciem uslug elektronicznych, zgodnie z art.2 pkt 26 ustawy
    rozumiec nazlezy uslugi swiadczone za pomoca Internetu lub podobnej
    sieci elektronicznej, ktorych swiadczenie z natury zalezne jest od
    technologii informatycznej i z reguly uslugi te sa zautomatyzowane,
    wymagaja niewielkiej interwencji czlowieka oraz niemozliwe jest ich
    wykonanie bez wykorzystania technologii informatycznej.

    W szczegolnosci uslugami elektronicznymi sa:
    a) tworzenie i utrzymywanie stron internetowych, zdalne zarzadzanie
    programami i sprzetem,
    b)dostarczanie oprogramowania oraz jego uaktualnien,
    c) dostarczanie obrazow, tekstu i inforamcji oraz udostepnianie baz danych,
    d)dostarczanie myzyki, filmow i gier, w tym gier losowych i hazardowych,
    jak rowniez przekazow o charakterze politycznym, kulturalnym,
    artystycznym, sportowym, naukowym i rozrywkowym oraz informacji o
    wydarzeniach,
    e)uslugi ksztalcenia korespondencyjnego.
    ..."

    Tekst...hmmm...z "czegos", nie ma informacji o ksiazce na kopii ;):
    "Do uslug elektronicznych NIE zalicza sie:
    - uslug nadawczych radiowych i telewizyjnych, chyba ze program radiowy
    lub telewizyjny jest nadawany wylacznie za posrednictwem Internetu lub
    podobnej sieci elektronicznej, oraz
    - uslug telekomunikacyjnych"

    Teraz ja mam pytanie. W pierwszym tekscie jest cos takiego: "...wymagaja
    niewielkiej interwencji czlowieka...". Jak mam to rozumiec, jesli dla
    przykladu jestem programista i praktycznie wszystko, co robie, musze
    napisac sam?

    MiejsceMocy