    From: MiejsceMocy <m...@T...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Usługa informatyczna w Unii a VAT
    Date: Mon, 27 Feb 2006 21:53:37 +0100

    Anty wrote:

    > Wielkie dzieki za odpowiedz - reszta doczytalem z archiwum tj, jak
    > wypelnic powyzsza fakture w takim wlasnie wypadku - tzn w podatek VAT
    > bodajze
    > wpisac "nie podlega" i jakas wzmianke o tym na podst. jakiego przepisu
    > nie podlega.
    > (jak cos mimo wszystko pisze zle, to prosze o poprawienie).

    ja na swojej fakturze w rubryce "Podatek VAT" wpisuje "-" ;)

    > Pytanie jakie mi sie jeszcze nasuwa, to czy jezeli przyjac ze
    > takie cos nie jest faktycznie objete podatkiem VAT, to czy moge sobie
    > mimo wszystko do takich faktur JAKOS doliczac VAT dzieki czemu
    > powstawalby wtedy u mnie VAT nalezny?
    > Tzn - na przykladzie - mam jakies koszty i wydatki zwiazane z praca -
    > oblozone sa VATem.
    > I dotychczas wystawialem faktury polskie - tzn dawalem kwote netto + VAT
    > dzieki czemu moglem sobie potem odliczac VAT (ten naliczony).
    > A jak bedzie teraz - czy ciagle bede mogl jakos odzyskiwac ten naliczany
    > mi VAT?

    hmm...tego nie wiem, czy sie tak da, ale myslac logicznie, zamawiajaca u
    Ciebie usluge firma, placi niejako swoj VAT od tej uslugi, zalezny od
    kraju, w ktorym sie znajduje (w Niemczech 16%). Naliczajac do kwoty nasz
    krajowy podatek VAT podwajasz kwote podatku dla firmy korzystajacej z
    Twoich uslug...

    > Jestem zainteresowany - a moze warto by to udostepnic szerzej - np
    > wrzucic na
    > jakis serwer z darmowym hostingiem obrazkow jak http://imageshack.us ?

    ok...postaram sie wrzucic te ksera, jesli znajde odorbine czasu...

    > O wlasnie - jakie pozycje mozecie polecic do poczytania - dla (raczej)
    > laika.

    ...ja rowniez dolaczam sie do tego pytania o najlepsza ksiazke dla
    poczatkujacego wlasciciela firmy...

    MiejsceMocy