    From: MiejsceMocy <m...@T...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Usługa informatyczna w Unii a VAT
    Date: Wed, 01 Mar 2006 17:16:31 +0100

    Anty wrote:

    > Znaczy ze co - tylko dostarczanie oprogr. jest, a tworzenie juz nie?
    > I dlaczego _tworzenie_ stron www jednak juz jest usluga el.
    > (niekonsekwencja)?

    Tutaj sprawa sie mocno komplikuje.

    > Czyli, MiejsceMocy, na Twoim miejscu zadalbym oficjalne zapytanie
    > do US zeby jakby co miec papiur, ktorym mozesz sie zaslaniac. Zreszta
    > jestem w b. podobnej sytuacji i chyba tak samo bede musial zrobic.
    >
    > (na razie nie wiem jak sie zadaje takie zapytania...)

    Chodzi bardziej o to, jak prawidlowo zadac to pytanie, by odpowiedz byla
    dla nas satysfakcjonujaca? ;)

    Podazajac tropem, wydaje sie, ze ustawa rozpatruje Internet, jako
    medium, ktore musi stale uczestniczyc usludze. W moim przypadku Internet
    jest narzedziem mojej pracy. Przez VPN lacze sie na serwery i
    repozytorium firmy. Polaczenie utrzymywane jest non stop, gdyz pracuje u
    nich na serwerach, ciagle tworzac i zmieniajac pliki aplikacji, czy
    korzystajac z bazy danych. Bez Internetu usluga nie moglaby zostac
    wykonana. Praca zwiazana jest z tworzeniem i utrzymywaniem stron, czy
    dostarczaniem oprogramowania oraz jego uaktualnien, wiec jak najbardziej
    powinna sie kwalifikowac. W workspace na moim komputerze laduja pobrane
    z serwerow pliki do zmiany. Po zmianie wysylam spowrotem, wiec jest to
    niejako uaktualnianie i dostarczanie.

    Pozostaje ta cholerna kwestia: "...wymagaja niewielkiej interwencji
    czlowieka..." lub "- swiadczenie uslugi powinno byc zautomatyzowane i
    wymagac jedynie niewielkiej interwencji (udzialu) czlowieka".

    Moze ktos kompetentny sie wypowie?

    MiejsceMocy